Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Sette inn ny stereo i skoda octavia.

thmro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Men hva må til for å få en stereo som er bedre en den som sitter i fra fabrikken?

Ikke så veldig mye egentlig... men om det er lydkvaliteten du er misfornøyd med ville jeg begynt med å skifte ut høyttalerne, så du ihvertfall får ut det beste av stereo'en, være seg original eller ny.

Hva heter anlegget du har nå... Stream? Og altså; hva savner du med det du har nå?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Aner ikke hva anlegget som sitter i heter. Er standard anlegg i 2007 octavia.

"problemet" er for spinkel lyd (lite bass) spesielt på lavere volum. Jeg ønsker ikke å sette inn basskasse eller forsterker.

Har planer om å bytte/sette inn høytalere. Det er kun høytalere foran, så jeg tenker å sette inn høytaler bak i døra (hva trenger jeg til det?). De foran ønsker jeg å bytte, men de er satt fast med poppnagler. Det er nok ikke noe problem å få av, men hvordan sette fast de nye? Har et sett av disse: http://www.pioneer.no/no/products/25/131/201/TS-A1703i/specs.html

Vil orginalspiller greie å drive 4 av disse høytalerne.

Lenke til kommentar

Skal kunne drive dem rimelig greit ja, 90dB er en relativt høy følsomhet og derav nokså lettdrevne. Vil ihvertfall gi bedre bass, men ikke nødvendigvis spille så mye høyere enn før. Sett de du har i bakdørene, og finn et komponentsett i samme serie til å sette i fordørene, greit å sette separate diskanter i originalplassene. F.eks. denne: TS-A170Ci

Overgangsringer til fordørene er nødvendig, som du nevner:

2106_phonocar_3_913.jpg

Endret av transmedia.no
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hva er det jeg trenger når jeg skal bytte ut orginal radio/cd-spiller med denne her.

Jeg har monteringsramme, men det jeg lurer på er om jeg trenger ekstra antenneoverganger og iso overganger. Er fungerer det litt etter plug and play medtoden?

For øvrig så trenger jeg vistnok en adapter for høytalerene i bakdørene (Adaptor for rear door: UD-M171). se her. Hva er dette og hva skal de brukes til? Hvor kan jeg evt. kjøpe dem?

Lenke til kommentar

Ett spærsmål til. De kablene som følger med høyttalerne, er de gode/gode nok?

Diskanthøyttalerene og delefilter kommer med ledning festet på (altså ikke mulig å ta av). Da har det vel ingen hensikt med bedre/tykkere kabel fra spiller. Kan jeg ha tykkere kabler til høytalere i bakdør enn fordør(da det ikke er festet kabler til disse høttalerne).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...