Gå til innhold

Hvordan gjør United det akkurat nå?

Bruno Mars

Anbefalte innlegg

Tenkte vi skulle kunne ha en tråd hvor vi kan diskutere til en hver tid hvordan united spiller. Hvorfor er vi der vi nå på tabellen? Hva syntes du om spillet den siste tiden? Hvor bra presterer spillerne? Hva burde blitt gjort annerledes?

Jeg mener det er noen få faktorer som gjør at vi ikke spiller på vårt beste.

1. Spillernes innsats

Syntes vi alt for lite ser vinnermentaliteten og sult denne sesongen. De tre foregående sesonger har vi sett spillere som gir alt. Jeg ser ikke det denne sesongen. Vi har enkelt- kamper som for eksempel hjemmekampen mot Besiktas. For en innsats mot slutten!

2. Matchvinnere

Har vi nok av dem? I sommer mistet vi to matchvinnere. Den største - Ronaldo, og Tevez. Det virker for meg som vi ikke har nok i laget etter at de dro. Det virker ikke som det er så mange som har evnen til å vinne kamper på egenhånd, slik Ronaldo kunne. Det virker som vi er mer avhengig av at hele laget spiller bra for å vinne.

3. Dommere

Hadde egentlig ikke tenkt å ta med dette punktet, men hvorfor ikke? På tirsdag (19.01.2010, Man City) fikk vi igjen se hvor dårlig dommerne i Premier League er. Jeg syntes det er en skam for alle lag og spillere i Premier League. Dommerene står ikke i stil til kvaliteten til lagene. Kanskje er det vanskeligere å dømme enn før med raskere spill, mer å følge med på, juksemakere og media. Kanskje er det på tide med hel eller delvis videodømming?

4. Kaptein

Gary Neville er vår (hoved)kaptein. Og han spiller en brøkdel av kampene våre. Det er et problem. Og bak han så syntes jeg ikke vi har så mange kapteins- typer syntes jeg heller. Sammenligner litt med Roy Keane, men det blir nesten litt urettferdig, da nesten ingen i verden er kaptein slik han var. Evra har vært kaptein noen ganger denne sesongen. Hvorfor? Er ikke mange på laget jeg syntes er mindre passende som kaptein, selv om han spiller alle våre kamper.

5. Venstreving

Har vi nok kvalitet her? Vi har Nani, Giggs, Park og Obertan som er venstrevinger i klubben. Nani får lite tillit og finter seg selv oftere enn motstandere nesten. Vi har Giggs, mannen med stor G. Har til tider stor spilt denne sesongen, men holder ikke i lengden og spiller dessuten mere sentralt enn ving. Park. Har vært en gedigen skuffelse så langt. Har vært noe skadet, men han er ikke nærheten av et godt nivå enda. Håper han snart kommer til seg selv da han er en veldig god spiller på sitt beste. Og til slutt - Obertan. Har vokst siden den nervøse debuten på Old Trafford. Men enda er han ikke noe klart valg på venstrekant. Har fart, teknikk og fotballhode (også bokstavelig talt), men har mer å gå på før han kan spille fast på en av verdens beste lag.

Ikke umulig jeg har glemt noe eller tatt i, men det bør være tilstrekkelig til å skape en god diskusjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1. Spillernes innsats

Syntes vi alt for lite ser vinnermentaliteten og sult denne sesongen. De tre foregående sesonger har vi sett spillere som gir alt. Jeg ser ikke det denne sesongen. Vi har enkelt- kamper som for eksempel hjemmekampen mot Besiktas. For en innsats mot slutten!

Vi mangler/savner en type ala Ferdinand/Keane akkurat nå. En som psyker opp andre og øker innsatsen. Rooney kunne vært en sånn type, men han sutrer desverre litt for mye etter min mening. Verken Fletcher eller Carrick passer til en sånn oppgave, da begge er litt for stille av seg egentlig. Jeg sier ikke dermed at vi må ha inn en sånn type, men heller at vi mangler en akkurat nå. Hvis Ferdinand kommer seg tilbake på banen kan bare det muligens øke kapasiteten og mentaliteten vår.

Lenke til kommentar
2. Matchvinnere

Har vi nok av dem? I sommer mistet vi to matchvinnere. Den største - Ronaldo, og Tevez. Det virker for meg som vi ikke har nok i laget etter at de dro. Det virker ikke som det er så mange som har evnen til å vinne kamper på egenhånd, slik Ronaldo kunne. Det virker som vi er mer avhengig av at hele laget spiller bra for å vinne.

Rooney mot Hull var rett og slett fantastisk. Vant kampen helt på egenhånd, og har ellers vært på rett sted til rett tid flere ganger. Giggs med pasningene sine kan vel også kalles en matchvinner, selv om han ikke scorer så mye selv. Man kan aldri få nok av matchvinnerne, og vi har absolujtt ikke i nærheten av nok matchvinnere i klubben nå. Men jeg er optimist, gleder meg til å følge Mame. Kanskje han blir den nye Solskjær? :wee:

Lenke til kommentar

Som kaptein ser jeg for meg at Rooney tar over etterhvert. Rio drar på årene, men spiller fast når han er i kampform.

Neville forsvarer ikke lenger en plass på laget med skadefri tropp. Samtidig har jo Tottenham Keane som kaptein, til tross for at han stort sett sitter med boblejakke på benken.

Det er kanskje ikke lenger et "problem" at klubbkapteinen ikke spiller fast på laget?

Berba er ute en tid fremover nå. Håper vi Mame får sjansen, eller håper vi Owen får tid på å spille seg varm? Sannsynligvis vil vi spille 4-5-1 med Wazza på topp. Det fungerer jo når hele laget er med fremover, men jeg foretrekker 4-4-2 med 2 spisser som bruker telepati..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...