Sideburn Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Ser på enkelte utenlandske forum at det finnes koblingsringer/adapter for å koble sammen to objektiver front mot front. Noen som vet hva disse heter på norsk, evt noen som fører slikt i Norge? Se for øvrig her for detaljer om dette... Lenke til kommentar
arela Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Stacking rings på godt norsk! Du må ha gjenger som passer de du skal koble sammen, f.eks ø52mm - ø52mm. Jeg har ikke prøvd denne metoden, men mener å sett det nevnt her. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Stacking rings på godt norsk! Evt venderring. Lenke til kommentar
arela Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Hørtes bedre ut med vendering ja. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Jeg har forresten en 58mm venderring til overs. Funker fint på f.eks 50 1.4 på et 100mm 2.8 macro. Du skal få den gratis om du sender meg adressen din på PM og lover å gi en hundrings til Haiti. Lenke til kommentar
Sideburn Skrevet 22. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2010 (endret) Jeg har forresten en 58mm venderring til overs. Funker fint på f.eks 50 1.4 på et 100mm 2.8 macro. Du skal få den gratis om du sender meg adressen din på PM og lover å gi en hundrings til Haiti. Hyggelig, men jeg trenger en som gir meg 67 vs 72 mm, dvs 50mm 1.2 på 100mm 2.8L. Finner ikke det noe annet sted enn feks BH-photo... PS! Sender 100 spenn til Haiti (og ikke Tahiti, som en på jobb sa:), bare fordi du var så gem:P Endret 22. januar 2010 av Sideburn Lenke til kommentar
arela Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Her har du kanskje den du ser etter. Lenke til kommentar
hean Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Har ikke hørt om slike ringer, noen som kan forklare HVORFOR man vil gjøre noe slikt? Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Har ikke hørt om slike ringer, noen som kan forklare HVORFOR man vil gjøre noe slikt? http://stephenelliot.com/2007/05/15/revers...raphy-tutorial/ Lenke til kommentar
Sideburn Skrevet 22. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2010 (endret) Har ikke hørt om slike ringer, noen som kan forklare HVORFOR man vil gjøre noe slikt? Hva med å sjekke linken jeg la i mitt første innlegg? Her har du kanskje den du ser etter. Nesten: jeg skal ha 67 til 72, den der er 62 til 72. Finner vel den riktige på ebay uansett. Ville helst kjøpe i Norge, men det spiller jo liten rolle egentlig... Endret 22. januar 2010 av Sideburn Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 (endret) Stacking rings på godt norsk! Du må ha gjenger som passer de du skal koble sammen, f.eks ø52mm - ø52mm.Jeg har ikke prøvd denne metoden, men mener å sett det nevnt her. Reverse-Adapter på dårlig norsk,er en annen mulighet Har brukt roxen til og handle div. sånne dippedupper. Edit:linket reverse-adapter er ikke for sammenkobling av to objektiver,kun for bruk av et objektiv. Edit II: Etter litt søking fant jeg Macro-reverse-ring som sammenkobler to objektiver. Endret 23. januar 2010 av Nautica Lenke til kommentar
hean Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Har ikke hørt om slike ringer, noen som kan forklare HVORFOR man vil gjøre noe slikt? Hva med å sjekke linken jeg la i mitt første innlegg? Linken du ga i første innlegg handlet om å snu ett objektiv... ikke bruke 2 stk som du nevnte i førsteinnlegget ditt. Ser på enkelte utenlandske forum at det finnes koblingsringer/adapter for å koble sammen to objektiver front mot front. Noen som vet hva disse heter på norsk, evt noen som fører slikt i Norge? Saken er vel at du spør om en ting og linker til noe annet. Lenke til kommentar
arela Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Reverse-Adapter på dårlig norsk,er en annen mulighet Reverse-Adapter på dårlig norsk,er en annen mulighet Reverse ring (adapter) er vel det som snur objektivet feil vei på kameraet, som Nikons BR serie - som dette Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Har ikke hørt om slike ringer, noen som kan forklare HVORFOR man vil gjøre noe slikt? Som skrevet over - for å få enda mer ekstrem makro.. Lenke til kommentar
Sideburn Skrevet 30. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2010 Har ikke hørt om slike ringer, noen som kan forklare HVORFOR man vil gjøre noe slikt? Hva med å sjekke linken jeg la i mitt første innlegg? Linken du ga i første innlegg handlet om å snu ett objektiv... ikke bruke 2 stk som du nevnte i førsteinnlegget ditt. Ser på enkelte utenlandske forum at det finnes koblingsringer/adapter for å koble sammen to objektiver front mot front. Noen som vet hva disse heter på norsk, evt noen som fører slikt i Norge? Saken er vel at du spør om en ting og linker til noe annet. Nei, linken jeg oppgav viser helt klart at man kobler sammen to objektiver vha et adapter, der det ene snus foran det andre. Jeg forstår derfor ikke hva som er uklart. Har nå bestilt et "reverse adapter" for de to objektivene jeg ønsker å teste dette med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå