cslol Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Hei jeg spiller volleyball på GU-16 og har funnet ut at jeg må få bedre spenst og volleyball muskler. Og lurte på om noen vist noen gode øvelser for sånt? Lenke til kommentar
Abnormaxie Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Har en god en, men denne er ekstremt tung. Hjelper imidlertid raskt på alle de musklene du hovedsaklig trenger. I alle fall når du er på U-16. Den er en del av en større øvelsesrekke, men tror du har nok med denne. Du står midt på en flate (vil du gjøre det tyngre, kan du eventuellt ha knebeskytterne på under øvelsen). Deretter hopper du så høyt du kan med hendene opp. Fortløpende legger du deg ned på magen, legger hendene i gulvet og presser deg opp igjen og rett opp i luften og repeterer det hele. (dersom det var uforståelig kan jeg sikkert gjøre det lettere å forstå.) Gjør dette 15 ganger 2 ganger daglig. Eventuellt øk antall runder, ikke antall ganger. Lenke til kommentar
cslol Skrevet 21. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2010 Ok. så jeg står og hoper opp med hendene i veret lander så springer jeg og legger meg ned på magen legger handflatene i bakken og presser meg opp og gjentar det? Lenke til kommentar
Abnormaxie Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) 1. Du begynner med å hoppe en gang helt vanlig, og samtidig "bokser" du hendene rett opp. 2. På direkten legger du deg ned. Altså du lar knærne "dempe" før du legger deg flatt på magen. 3. Fortløpende presser du håndflatene i bakken som om du tar armhevinger og presser deg helt opp. Eventuellt hjelp til med beina. 4. Uten pause skal du nå hoppe rett opp i luften igjen, og gjenta prosedyren. Du bruker ca 2-4 sekunder på hver, telt fra du letter fra bakken til du igjen har begge beina der du begynte. Endret 21. januar 2010 av malnor Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Ellers så kan du få tak i "Air Alert ", noe som er en opplegg for å øke den vertikale spensten. Er svært effektiv og god trening, jeg fikk hvertfall resultater når jeg prøvde det ut i sommer. Dog så ødela div. ferier jeg var på store deler av treningen så jeg fullførte ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå