Gå til innhold

forferdelig viftestøy , noen som kan hjelpe?

toazty

Anbefalte innlegg

nå er det rett før ps3'en går i søpla,

forferdelig støy etter 20min bruk, og støyen forsvinner nesten aldri.

trodde kanskje det var drevet som gjorde det, men neida,

det er rett og slett viftestøy.

har hatt dette problemet i godt over 1 år, men den har ikke vært i bruk netopp på¨grunn av dette.

har av og til sett litt film , men da er støyen stort sett ikke noe jeg irriterer meg over, men når jeg spiller på den, da er det "take off" .

den står på tv benken med svært god tilgang på luft, nå har eg ikke noe mulighet for å sette den i et vindu slik at den får skikkelig kald luft, men det brude da holde med å ha den på tv benken.

om den ligger eller står , samme resultat.

har også fått lånt meg en ekstra vifte som jeg satt på men støyen ble nesten værre..

er det noe jeg kan gjøre? eller er det bare å kaste dritten?

det er en 40gb versjon det er snakk om.

og de som ikke irriterer seg over støyen fra deres ps3 , dere trenger ikke å svare her,

dere har tydligvis ikke hørt skikkelig viftestøy fra ps3'en.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også 40Gb og vifte støyen har begynt og bli ganske høy nå, men har hørt værre ps3 bråk. Jeg har hittill prøvd og kjøre "viftetesten" fleere ganger og jeg har så godt jeg kunne støvsugd langt og lenge med min sterke arnold støvsuger i alle lufte hull. Om det hjalpt vet jeg ikke. Men en dag jeg har tid kommer jeg til og skru opp møkka og fjerne hver minste nanopartikkel som kan forbindes med støv. For og gjøre det så skrur du av skruen som er tapet over med warrany teip over harddisk lukket, skru ut skrue og dra av lokket på PS3 og så er det bare og skru i vei og grave ut playstation kaniner :p

Om du har prøvd noe av dette eller mer?, så antar jeg at du er fortapt i evig heten. Kanskje ta ut vifte helvete og investere i en annen vifte inni i konsollen etc. Ellers så er PS3 slim billig for tiden...

Lenke til kommentar

ok.. er det der skruer befinner seg.. forbanna møkkagreier.. fikk lirka av et par plastikkdeler.. men fant ingen skruer..hehe..

da får jeg finne frem skrujernet og skru litt.

finnes det noen anbefalte vifter som egner seg bedre til ps3'en?

Lenke til kommentar
ok.. er det der skruer befinner seg.. forbanna møkkagreier.. fikk lirka av et par plastikkdeler.. men fant ingen skruer..hehe..

da får jeg finne frem skrujernet og skru litt.

finnes det noen anbefalte vifter som egner seg bedre til ps3'en?

her ser du ihvertfall hvordan du demonterer ps3`n:

Lenke til kommentar

Okey kan først si at demontering gjøres på eget ansvar...

Tok meg flere timer sikkert og sitter med en skrue jeg ike har peil på hvor skal så .. Men nå er det mindre støy hvertfall :)

Du må skru av absolutt alt inni helt til du har tatt ut alle deler så sitter det et stort vifte opplegg og to kjøle blokker med pasta på igjen i selve kabinettet. Fikk spyla gjennom og høres mye bedre ut nå. Dog når jeg tok under PS3en etter og sett på film i 20 minutter så var den brennvarm under dunno om det er normalt men?

Kommer til og kjøpe ny pasta og bytte ut etterhvert og så blir den god som ny :)

Lenke til kommentar

gidda å bruka forskjellige skruer på boksen da..

har ikke slikt skrujern jeg.. :p

vet ikke hva et slikt skrujern heter men det er med 6 tagger iallefall.. håpløst.. clas ohlson i mårå :p

det er ikke gjort på et par minutter altså? .. jaja godt jeg har fri i morgen

Lenke til kommentar
gidda å bruka forskjellige skruer på boksen da..

har ikke slikt skrujern jeg.. :p

vet ikke hva et slikt skrujern heter men det er med 6 tagger iallefall.. håpløst.. clas ohlson i mårå :p

det er ikke gjort på et par minutter altså? .. jaja godt jeg har fri i morgen

torx tenker jeg

om du kjøper noe slikt:http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=143242819

eller noe i den duren så dekker det det meste, se etter elektronikkverktøy :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...