Gå til innhold

AMD basert gaming pc (9k)

Anbefalte innlegg

god kveld :)

sittet her på forumet og sett i lange tider og grubler, men klarer ikke bestemme meg for hva jeg skal kjøpe. så lurte på om dere hadde noen tips :) jeg kommer til å spille mye mw 2 og CS:S og sikkert andre spill og. trenger OS og mus i tillegg til selve pc'en. hvis det er mulig å skivse inn en ny skjerm inn i udsjette uten å miste mye gaming ytelse så hadde det vært fint, men har en skjerm.

kommer ikke til å klokke noe. også er jeg veldig usikker på om jeg ønsker støtte for CF, noen tips ? ellers så tenker jeg 5850, haf 922 og 500 gb HD som jeg har nesten bestemt meg for. forslag til oppsett settes stor pris på :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

alle vil ha oppsett som skal vare i både 3-4 og til og med 5 år.. men det avhenger som regel bare av hvor grafikkhore man er eller hvor mye CPU tunge programmer man skal bruke.. om man bare kan sku ned på setting etter som tiden går, eller kjøpe nytt skjermkort etter si 2 år så vil en maskin som dette holde rimelig greit...

si for 2 år siden da nvidia hadde 8800GTX som var da var et sykt kort og kosta 5000.. i dag får man kort som overgår den til under 1500...

av skjermer kan jeg trygt anbefale BenQ 24" LED V2410 Eco til ca 2000kr

edit: leif

Endret av vesleengen
Lenke til kommentar

Oppsettet til veslengen er meget godt, men vurder amd 965 125 w, 124 kr mer, dog ikke utfra at den er så bedre med 1 radeon 5850, for det er den ikke, men den har ca 200-300 mhz bedre klokkerom, samt en noe forbedret minnekontroller.

Skjerm skal du ta nå du ønsker det, kommer alltid noen gode tilbud her. Skulle du hadd skjerm nå, Så hadde jeg valgt denne.

Hvor lenge riggen vil holde i tid :)

Slik velengen har satt dette opp, meget lenge, dette fordi riggen er klargjort for crossfire av radeon 5850, så når det kommer spill som 1 stk radeon 5850 ikke klarer å dra, så putter du 1 stk radeon 5850 til i den.

Lenke til kommentar

høres flott ut :) tror det oppsettet er bankers :) skal vurdere 965, får se om den erstatter 955 :)

tusen takk for hjelp ! tror det er mange som er takknemlige for at dere tar dere tid til å hjelpe så mange !

Edit:

en liten ting, vet dere om amentio har et slags pickup point hvor jeg kan hente varene og slippe frakt ?:)

Endret av Whipblaster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...