Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sliter med psyken... Sosial Angst?

mviken

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har i det siste året unngått folk og spesielt fester med masse ukjente mennesker fordi jeg rett og slett ikke tørr... Jeg skal besøke en vennine utenbys i helga og vi er invitert på fest, hun har kjempe lyst til å gå, men jeg sitter her med en uggen følelse i magen, jeg sliter med å få sove og med å spise...

Sist jeg var på fest var forje helg.. Jeg satt for meg selv i et hjørne og så på folk og lurte på hva dem tenkte om meg. Kom folk bort til meg å snakket med meg prøvde jeg det beste jeg kunne for å føre en samtale og kose meg å ha det bra. Men jeg merker at skjelver på armene mine, jeg klarer ikke å uttale enkelte ord selv om jeg vet dem, jeg får jernteppe og detter ut av samtalen og klarer ikke å henge skikkelig med.

Jeg sliter også sinnsykt mye med sjøltilliten og psyken generelt...

Er dette sosial angst eller andre ting?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En tanke kunne vært å prøvd og flette inn i samtalen at du er veldig nervøs ovenfor nye folk, når de så vet det tipper jeg du ikke er så nervøs lenger :)

Uansett mener jeg at det beste er å hoppe i det og oppdage at det er ikke så ille som en tror. Er ofte sånn at en er nervøs helt til en en gang får det til.

Endret av reversfaen
Lenke til kommentar
Hei!

Jeg har i det siste året unngått folk og spesielt fester med masse ukjente mennesker fordi jeg rett og slett ikke tørr... Jeg skal besøke en vennine utenbys i helga og vi er invitert på fest, hun har kjempe lyst til å gå, men jeg sitter her med en uggen følelse i magen, jeg sliter med å få sove og med å spise...

Sist jeg var på fest var forje helg.. Jeg satt for meg selv i et hjørne og så på folk og lurte på hva dem tenkte om meg. Kom folk bort til meg å snakket med meg prøvde jeg det beste jeg kunne for å føre en samtale og kose meg å ha det bra. Men jeg merker at skjelver på armene mine, jeg klarer ikke å uttale enkelte ord selv om jeg vet dem, jeg får jernteppe og detter ut av samtalen og klarer ikke å henge skikkelig med.

Jeg sliter også sinnsykt mye med sjøltilliten og psyken generelt...

Er dette sosial angst eller andre ting?

Du beskriver noe som kan minne om sosial fobi, men det er veldig vanskelig å fastslå fra et forum.

Slik som det høres ut som, så er det dette noe som virkelig hemmer deg i hverdagen. Derfor kan jeg ikke foreslå noe annet enn at du oppsøker din fastlege, og forklarer situasjonen til han/henne. Hvis behov vil du kunne henvises videre til psykolog.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...