emosbaek Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Hei, vet ikke om dette problemet har noe med at all min musikk er lagret/hentet fra en lokal nettverks harddisk men problemet mitt er hvert fall som følger: Ofte, alt for ofte når jeg starter iTunes og prøver og spille av en sang som er i spillelisten er det ofte at det kommer en feilmelding som sier at sangen ikke ble funnet, noe som resulterer i at jeg må finne frem denne sangen manuelt. Alternativet jeg bruker er at jeg trykker "ctrl+;" for og komme inn på innstillinger og velger så "Avansert". her inne finner jeg ut av at iTunes har tilbakestilt "Plassering for iTunes Media-mappen" til Min Musikk som er lokalisert i Mine Dokumenter. Så da må jeg gå inn og finne frem nettverks harddisken musikken er lagret på, trykke OK/Avbryt/Nei osv på spørsmål som kommer opp etter endringen for så og lukke iTunes og starte opp på nytt for at musikken skal være tilgjengelig. Det er sikkert mange andre måter og gjøre dette på, men dette er metoden min bedre halvdel og meg selv har valgt. Men dette er vi MEGET lei av. Så, mitt spørsmål er om det er noen måte og TVINGE H**E Apple iTunes til og ikke endre musikk mappen. Nettverks harddisken hvor musikken er lagret er online 24/7 så ser ikke problemet. Håper det er noen der ute som er smartere enn meg, noe det garantert er -Even Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Jeg har, og har hatt i årevis, to sånne oppsett, en Windows XP pc med ekstern harddisk, og en MacBook med en (annen) ekstern harddisk. Begge inneholder all musikken den respektive maskin skal ha. Det har aldri skjedd at noen av maskinene eller noen av itunesversjonene har endret plasseringen til biblioteket. Så dette høres veldig merkelig ut. Har du mye automatikk slått på, synkronisering, automatisk organisering, sånt? Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
emosbaek Skrevet 21. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2010 takk for svar. vel jeg har på "Organiser iTunes media-mappen" og "Kopier filer til iTunes media-mappen når du legger til musikk i biblioteket". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå