Gå til innhold

[Løst]Ikke skjermbilde - Beeeep - beep - beep

Hvem

Anbefalte innlegg

Hei.

Nå har min (pappa sin) pc klikket. Når man skrur den på starter den vanlig, men man har ikke skjermbilde og det kommer ett langt etterfulgt av to korte pip. Søkt på Google, min beste venn. Og fant ut at det er ett eller annet galt med koblingen mellom gpu og skjerm pipene betyr (Slik som jeg forstod det...) .

Så spørsmålet er hvordan kan jeg koble den opp mot en ekstern skjerm eller omså bare formatere hardisken med en cd eller noe uten å kunne se hva jeg gjør på skjermen?

Det er en HP Pavilion dv6000.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaja, men det er ikke det jeg spør om heller da...

Jeg lurer på om jeg kan slette alt på harddisken før jeg sender den inn. Fordi den starter vanlig bare uten at man kan se noe. Har faktisk klart å skrive inn passordet og høre at jeg logger på.. :cool:

EDIT: Ikke gidd å spørre hvorfor jeg vil gjøre dette. ;)

Endret av Oysteinkn
Lenke til kommentar
Sende den til service uten harddisk?

Mja.. Vet ikke om man kan det. Stod at man måtte skrive ned passord for at de skulle kunne kjøre problesøking eller noe slikt. Men feilen har jo ikke noe som helst med harddisk å gjøre.

Så det er ingen som vet hvordan man kan formater harddisk med cd eller noe lignende man kan gjøre uten å trenge å se hva man gjør?

Lenke til kommentar

Ta ut harddisken, jobber selv bl.a. på HP-verksted, og dette problemet krever ingen tilgang til harddisken for å feilsøke.

Det er såppass godt kjent problem at alle HP-teknikere vet hva det går i, og hva som er galt bare de hører/ser beeeep beep beep :p

Lenke til kommentar
Ta ut harddisken, jobber selv bl.a. på HP-verksted, og dette problemet krever ingen tilgang til harddisken for å feilsøke.

Det er såppass godt kjent problem at alle HP-teknikere vet hva det går i, og hva som er galt bare de hører/ser beeeep beep beep :p

Har dere test harddisker dere kan bruke? For det er en feil på nettverkswkortet også.

Må man ikke ha i hd for å få pipelyden?

Lenke til kommentar

Feil på nettverkskort er mest sannsynlig relatert til hovedkortet også, siden de feilene gjerne går side om side. Får du det ene, får du som oftest det andre.

Du kan forresten sende inn maskinen uten hdd, da bruker bare tekniker en annen disk ved testing.

Endret av NiRaM
Lenke til kommentar

NiRaM, problemene har ingen sammenheng med hverandre, men det er også en kjent feil med nettverkskortet på denne serien. For å fikse dette må, som du sier, hovedkortet byttes.

Dog er det flere mulige feil med det trådløse nettverkskortet.

Endret av Eksentron
Lenke til kommentar

Altså, med sammenheng mente jeg at man ofte mister wlan fra enhetsbehandling først, og så får pipekoder under boot. Standardfeil på hovedkort begge 2, som har ført til utvidet garanti på utvalgte modeller.

Jeg jobber på HP verksted selv og har selv reparert et par hundre med de feilene. Kjenner rimelig godt til de hovedkortene :)

Endret av NiRaM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...