Gå til innhold

Slankepiller fine greier?

Anbefalte innlegg

Har noen kilo for mye, da jeg sitter myyye med pcen og drekker brus og spiser snop mens jeg jobber.. Har ikke tid til å trene så mye kardio, men prøver å holde kostholdet relativt greit.. Det jeg da lurer på er om noen her har erfaring med Chili Burner? Det er no slankepiller man kan kjøpe over nettet. Koster ikke stort heller, og her reklamerer de faktisk for gratis slankepiller. Er vel ikke helt sant, de koster jo en femtilapp å få sendt, men dog. Erfaringer med dette? Kanskje noen har noe annet å anbefale? Så at de også har grønn te og noe epleeddik på den sida og. Kanskje en av de er å anbefale? Kanskje kjøre tidenes stack med alle sammen samtidig? :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De mest brukte slankepillene er vel Xenical og Alli, som er ganske nytt. Det førstnevnte er reseptbelagt, men Alli får du kjøpt uten resept. Fungerer meget effektiv, men har noen bivirkninger, som alle medikamenter jo har.

Begge fungerer ved å hemme gallesaltene fra bukspyttkjertelen slik at tynntarmen ikke klarer å ta opp fett.

Lenke til kommentar
De mest brukte slankepillene er vel Xenical og Alli, som er ganske nytt. Det førstnevnte er reseptbelagt, men Alli får du kjøpt uten resept. Fungerer meget effektiv, men har noen bivirkninger, som alle medikamenter jo har.

Begge fungerer ved å hemme gallesaltene fra bukspyttkjertelen slik at tynntarmen ikke klarer å ta opp fett.

Det er vel på ingen måte en ønskelig effekt, bortsett fra kosmetiske årsaker.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel på ingen måte en ønskelig effekt, bortsett fra kosmetiske årsaker.

Nei, selvfølgelig ikke. Slanking i seg selv er oftest av kosmetiske årsaker uansett. Først når BMI > 30 er det medisinsk indikasjon for å slanke seg.

Lenke til kommentar
Nå er det ikke fett som gjør deg feit, men overskudd på energi. Det kan like godt være karbohydrater fra poteter eller sukker i godteri. Alt handler om mengde. Fett er en viktig næring som man ikke burde være redd for.

Ehh, hvem er redd for fett? Selvsagt er det den totale mengden energi du får i deg som bestemmer om du har overskudd av energi til å lagre som fett. Men om man ikke tar opp deler av fettet, vil ufordøyd fett gå rett gjennom. DVS at du tar opp mindre energi. Det er forresten dobbelt så mye energi i et gram fett som i et gram karbohydrat og protein(protein er ikke helt sammenlignbart pga at det krever litt ekstra energi å gjøre om aminosyrer til glukose).

Om noe av det mettede fettet ikke blir tatt opp, så skader ikke det heller.

Nå er ikke jeg pro slankepiller, latskap.

Lenke til kommentar
Hadde det vært en så dårlig ide så hadde myndighetene aldri godkjent medikamentene.

Så siden myndighetene har godkjent sigaretter og snus, så er heller ikke snusing og røyking en dårlig ide? Argumentet ditt holder ikke. Hvordan vet du forresten at produktet er godkjent av myndighetene?

Å blokkere (eller sterkt begrense) kroppens tilgang til fett, er ikke noen god ide. Kroppen trenger fett for å fungere normalt, og essensielle fettsyrer -- fettsyrer kroppen ikke kan lage selv -- får man bare gjennom kosten.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kjenner flere som har gått ned en god del kilo ved hjel av Reductil. De er reseptbelagte, og gjør at du mister matlysten. Jeg har faktisk prøvd dem selv, og de funker som faen. Jeg gikk dog ikke ned noe, men jeg kan skrive under på at du ikke har spesielt stor matlyst når du går på dem.

Likevel vil jeg ikke anbefale noen å begynne på disse. Det er mye skumle bivirkninger på dem, blant annet hjertebank som er ganske ubehagelige greier. Men det er i hvert fall de eneste pillene jeg kan gå god for at funker. Å falle for flashy reklamer vil ikke gi deg mer enn mindre penger og lavere motivasjon.

Alt i alt må jeg bare si meg enig med de øvrige her: Glem piller og quick fix. Det funker ikke, og er ikke sunt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...