EC Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 En kar fra NTNU har brukt sin viten til noe svært nyttig: ølkjøler. Ikke at dette er noe nytt, men det skader ikke å se det om igjen. -yummy ser tankefullt bort på Vapochillen...- Lenke til kommentar
fondus Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Haha, genialt. Ølkjøler med backupbatterier har ikke jeg sett før iallefall. Btw.. håper han ikke setter TP'en inni en switchhub, da ville det fort blitt litt varmt Lenke til kommentar
Hjelper'n Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 ikke for å såre deg yummy, men det der var ute på ocshoot klokka 09.32 i dag tidlig, altså 5 timer og 25 minutter tidligere.. men det er jo kult fordi... Noen som har noen peltier-elementer liggendes? jeg vil gjerne kjøpe billig! Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 ikke for å såre deg yummy, men det der var ute på ocshoot klokka 09.32 i dag tidlig, altså 5 timer og 25 minutter tidligere.. men det er jo kult fordi... Noen som har noen peltier-elementer liggendes? jeg vil gjerne kjøpe billig! Hmmm... hva så Lenke til kommentar
Novec Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Svarte - enda et prosjekt jeg egentlig må gjøre... Lenke til kommentar
TheMatrix Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 ikke for å såre deg yummy, men det der var ute på ocshoot klokka 09.32 i dag tidlig, altså 5 timer og 25 minutter tidligere.. men det er jo kult fordi... Big deal Ikke alle som er inne på ocshoot. Lenke til kommentar
Molbo Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 -yummy ser tankefullt bort på Vapochillen...- hehe, er det spørsmål om hva som MÅ bli neste prosjekt? Lenke til kommentar
smoke Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 det hadde vel funka som en Cola kjøler og da. 8) Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Det som irriterte meg litt med den ølkjøleren er at når han først velger å gjøre det så utnytter han TECet så elendig. En ting er at hele warmsiden ikke blir kjølt helt, men TECet er jo montert uten trykk! Eneste som presser HSF, TEC og coldplate sammen er tyngden av coldplate og ølet. TEC er jo faktisk limt fast. Litt artig med bildet av testinga av TECet også, lurer fryktelig på hvor lenge han kjørte det uten kjøling Er et veldig tøft prosjekt, men han mangler den aller siste finishen for å få det helt gjennomført bra. Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Dere kan lage en slik for kronerullingen. Så kan dere lodde den ut etterpå! Jeg vil ha en ! Lenke til kommentar
Josten Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 De temperaturene, var ikke de temperaturene fra den kobberplata, og ikke fra øllet? I så fall er vel øllet en del varmere. Dessuten synes jeg kontakten mellom kobberellementet og glasset burde vært gjort litt bedre, men et kult prosjekt (jeg har jo ikke gjort noe i nærheten). Lenke til kommentar
smoke Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Hvor mye koster alt man treger Ca. har jevlig lyst til og lage en! Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Håper han bruker flere enn to ledere i den tp'en, hvis ikke vil jeg tro den også blir ganske hot... Hvor mye koster alt man treger Ca. har jevlig lyst til og lage en! Det er vel nesten bare peltieren og ølet som koster noe særlig her... Lenke til kommentar
smoke Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Hvor lenge hadde den klart seg med bare baterier? Hvor mange hadde jeg trenkt for og holde den kald ~2timer Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Langt i fra 2t vaffal. Kommer jo seff ann på hvor kraftig peltieren er men ville ikke tro du klarer å få det der til å gå lengre enn 10min på de batteriene Lenke til kommentar
smoke Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Tenker på dette http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...ARTNR=LEUTEC118 denne http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=LEUCP50 og denne http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AA175G men kjøler er jeg ikke sikker på enda ca. 500 regner jeg med. Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 hvis du har en gammel PIII kjøler eller no i den duren er vel den mulig å bruke, muligens må du sette på en heftigere vifte... Noen ledinigs stumper og en bryter finner du vel på clasern hvis du ikke har n oe liggende 8) Lenke til kommentar
smoke Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 har noen en side som viser en ENKEL forklaring på kobling av elementer? Lenke til kommentar
smygarn Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...322CA1&toc=3820 denne kjøleren er vel god -nok- til å pakke på peltier.. ganske slim oxå.. Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 sånn vil jeg lage meg eller kanke ok.no lage ne først sånn at jeg har bruksanvisning ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå