Gå til innhold

Treg hastighet i browser, høy hastighet med torrent.

Anbefalte innlegg

Jeg fikk lagt inn linje fra Dataguard tidligere i uken. Linjen har vært knall, og jeg har målt den til ca 10 mbit både hos Speedtest.net og TPTest.

Problemet som kom tidligere i dag er imidlertid at bruk av nettleser til f.eks. Youtube osv. er håpløst tregt, og kjører jeg en test hos Speedtest.net får jeg bare såvidt 1 mbit. Jeg synes dette var litt merkelig, så jeg fant frem en torrent jeg visste var god hastighet på, og nå lå hastigheten stabilt på 1 MB/sek.

Noen som har en forklaring på hva som skjer her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan være routeren som har hengt seg pga torrentbruk.

Trekk ut strømmen på den en kort stund og se om det hjelper.

Har testet dette uten resultat. Var min første tanke også.

1. Dårlig routing i internettet

2. DNS feil

3. Pakke tap.

Anbefaler at du sjekker disse 3 tingene.

Hvordan sjekker jeg dette da? Er direkte noen ekspert på området...

Lenke til kommentar
Kan være routeren som har hengt seg pga torrentbruk.

Trekk ut strømmen på den en kort stund og se om det hjelper.

Har testet dette uten resultat. Var min første tanke også.

1. Dårlig routing i internettet

2. DNS feil

3. Pakke tap.

Anbefaler at du sjekker disse 3 tingene.

Hvordan sjekker jeg dette da? Er direkte noen ekspert på området...

1. tracert www.hardware.no i command (Start -> kjør -> command) og se hvor mye responstid det tar på hver hopp

2. Test opendns, (søk på google)

3. ping www.hardware.no -t (Start -> kjør -> command)(sjekk om det er noe timeouts her)

Lenke til kommentar

Hvor merkelig dette nå enn må høres ut, så har problemet løst seg. Jeg aner ikke hva som skjedde, hva som var problemet eller hva som var løsningen. Nå er iallefall alt tilbake slik det var..

Edit: Nå er forresten problemet tilbake. Irriterende...

Endret av bnezofil
Lenke til kommentar
Hvor merkelig dette nå enn må høres ut, så har problemet løst seg. Jeg aner ikke hva som skjedde, hva som var problemet eller hva som var løsningen. Nå er iallefall alt tilbake slik det var..

Edit: Nå er forresten problemet tilbake. Irriterende...

Som sagt så høres det ut som et lokalt problem, testet med å koble til via kabel og se om du har samme problem?

Hva med andre PC`er i huset, har de samme problem?

Lenke til kommentar

Ja, jeg er klar over at det er et lokalt problem. Problemet er det samme med eller uten kabel, og jeg har tre Macer som har det samme problemet. Den tredje har jeg ikke brukt på flere måneder, så jeg tipper det er noe i routeren som er galt. Jeg aner ikke bare hva. Jeg synes det er litt merkelig at det i såtilfelle ikke løser seg ved reset av router...

Edit: Det er forøvrig en Thomson TG585 v7 boks jeg har.

Edit: Ser ikke ut til at det var et lokalt problem likevel. Har hatt dialog med leverandøren den siste uka, og de har prøvd litt forskjellig, etter noen justeringer fra deres side er iallefall linjen oppe igjen og fungerer perfekt...

Endret av bnezofil
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

vet det er en gammel tråd, men jeg har samme firma og samme problem. linjen varierer så kraftig og hver gang jeg skal ringe dem virker den. får fint ti ned på trådløs og en og en halv opp, men s åvarierer det slik at nå får jeg ikek spillt wow jeg kan såvidt snakke på skype og jeg må vente lenge for å komme inn her på forumet.

en gang tok jeg en tillbakestill router til fabrikk og da kom de seg noen dager, men det hjelper ikke nå.

det virker som det kan være et router problem. jeg får ikke noe særlig bedre med kabling heller. har også samme router som trådstarter.

Lenke til kommentar

vet det er en gammel tråd, men jeg har samme firma og samme problem. linjen varierer så kraftig og hver gang jeg skal ringe dem virker den. får fint ti ned på trådløs og en og en halv opp, men s åvarierer det slik at nå får jeg ikek spillt wow jeg kan såvidt snakke på skype og jeg må vente lenge for å komme inn her på forumet.

Er trådløst kryptert med WPA? Hvis ikke kan det være noen som bruker av linjen din og ødelegger...

Skype, Spotify, torrents m.fl. laster opp trafikk og belaster linjen tilfeldig. Trykk ctrl_alt_delete og velg nettverk. Da ser du hvor mye trafikk som går fra egen PC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...