Gå til innhold

Problemer med LG Arena og Mpx

Anbefalte innlegg

Hei.

Sendte inn mobilen min, en LG Arena (KM900) på reparasjon for tredje gang og verkstedet påstår at det ikke er noe galt med den.

Den har hatt disse symptomene:

Det ser ut til å være noe galt med batteriet siden den ser ut til å gå tom for batteri kun timer etter den blir ladet uten bruk går den tom.

Mobilen slår seg og av og flere ganger daglig

Henger seg når jeg prøver å installere Google Maps

Merkbart lysere flekker på skjermen (har alltid vært slik)

Når jeg vil filme sier plutselig mobilen at den er tom for batteri enda jeg nettopp ladet den

Den er også en del tregere enn den mobilen som en kamerat av meg har

Har prøvd talløst mange ganger å skru av/på og installere software på ny, men ingenting hjelper.

Jeg vet at vi i Norge har verdens beste reklamasjonsrett, men hva er det om den ikke håndhevet i praksis?

Jeg har vært i kontakt med de flere ganger og etter mye kluss og uklare tilbakemeldinger har jeg fått sendt den inn, hvor jeg etter rundt to uker fikk vite at " Mobiltelefonen ble sendt inn til reparasjon i går. Det vil bli normal reparasjon ettersom den ble testet ok av servicepartner andre gangen den var inne, og det da ikke kvalifiserer til heving av kjøp."

Jeg har flere ganger før hatt en annen mobil inne hos Deltaserviceservice og erfart at de ikke tester dem grundig ut og mange ganger fått den tilbake i samme tilstand som da jeg leverte den inn i, enda de sa problemene var fikset. Har og sett på en del av rapportene og så og si det eneste de gjør er å formatere mobilen eller slå den av/på.

Det kan være jeg er masete og irritert, noe jeg håper andre som har vært adskilt med sin ikke denne gangen kjære mobil i lang tid (hadde mobilen på service 3 mnd i løpet av det 8 mnd jeg hadde den) forstår.

Jeg klarer å overse hakket som ble påført under "reparasjon", men at de ikke vil erstatte mobilen som jeg reklamerer på og sier det er ingenting galt med den noe som jeg blir helt fortvilet over. Hva kan jeg gjøre?

Hilsen fortvilet forbruker

Edit: Da fikk jeg mobilen tilbake fra service hvor det sto følgene: Lagt inn nyeste programvare , testet ok NB! Ingen videre garanti grunnet slag/klemskade.

Nå kjenner jeg at jeg er rasende. Når halvparten av merkende er fra tidligere "reparasjoner" mener de at den ikke kvalifiserer til reklamasjon. Kan de gjøre det selv om mange av symptomene oppsto lenge før den hadde en eneste ripe i seg og de bare har kommet igjen etter "reparasjonene"?

Hvorfor vil de ikke behandle meg skikkelig når jeg har betalt 4000 for en mobil jeg såvidt har fått brukt?

Hilsen desperat forbruker

Endret av zaqqoZeq
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Anyone?

Syns denne er merkelig jeg:

Lagt inn nyeste programvare , testet ok NB! Ingen videre garanti grunnet slag/klemskade.

Er det slik at de mener manglene du reklamerer på skyldes at den er slag/klemskadet?

Hva skjedde etter andre gang - sa du ifra at feilene enda var der?

Hva var feilene 1. og 2. gang - samme som nå?

Lenke til kommentar

Sendte den rett tilbake etter å ha fått den tilbake første gang fordi jeg hadde store problemer med batteriet hvor jeg hver gang jeg skulle se om jeg hadde fått melding måtte slå på mobilen, lyslekkasjen var fortsatt der, fortsatt like treg.

Måtte faktisk fornye lånemobilen siden de sendte ut inkassovarsel helt plutselig siden jeg hadde hatt den en måned.

Slik som jeg tolker det så vil ikke de reparere den på samme måte som de ikke ville gjort det om den hadde vært vannskadet selv om jeg er 100 % sikker på at det ikke er der feilen ligger siden de oppsto med en gang jeg begynte å bruke den.

Har de samme problemene som før, men skrev bare om batteriet siden jeg var sliten av servicen og var sikker på at de kom til å bøye seg for § 32. Heving i forbrukerkjøpsloven. og § 30. Gjennomføring av avhjelp i

forbrukerkjøpsloven.

Edit: Etter å ha sett nøye på den fant jeg ut at de har formatert den enda hverken mpx eller deltaservice nevner dette.

Nå begynner jeg å bli forvirret :S

Endret av zaqqoZeq
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...