Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Høy temperatur når jeg søker med antivirus

Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Hei, skjønner ikke hva som er galt. Når jeg har pc'en på ved idle ligger temperaturene på cpu kjerne en og to på 42 grader. Når jeg søker med Norman Antivirus etter virus går temperaturene opp til rundt 67 grader.

Hva er galt? Kun da den går så høyt, og temperaturene synker når jeg avslutter søket. Ser også at omdreiningene på vifta går ifra rundt 800 til 12-1300 omdreininger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opplever det samme på min pc. Bruker AVG, selv om jeg burde byttet til noe bedre.

Søkingen er en omfattende prosess der alle filer på systemdisken blir lest og sjekket for feil. Så det normalt at temperaturen på prosessoren øker vil jeg tro, men helt opp til 67 grader hørtes vel mye ut... At vifta øker i takt med temperaturen er jo i og for seg bare et godt tegn da den faktisk prøver å kjøle ned prosessoren :p

Btw, er det laptop eller stasjonær? Har du sjekket kabinett eller rundt ved viftene for støv? Har du stasjonær pc så burde du sjekke om det er god nok luftgjennomstrøm i kabinettet. Har du boxed cpu-vifte så bør du kanskje konsiderere å bytte ut denne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Hei! Har stasjonær pc, uten støv. Fjernet forrige kjølepasta og la på ny. Nå har temperaturen på "CPU" gått ifra 23 til 15-16 grader ved idle, og "Cpu kjerne 1" og "Cpu kjerne 2" ligger konstant ved 42 grader.

Slik så det ut når jeg tok ifra prossesor fra kjølerens overflate:

201001241644_095.jpg

201001241644_094.jpg

Og sånn så den ut etter jeg la på ny:

201001241734_096.jpg

Lå det ok nå når jeg la på ny?

Har god luftflyt.

Edit: la til spoiler.

Endret av Slettet-1ZSK0pUMX2
Lenke til kommentar

Ettersom jeg har skjønt så skal du bare legge på en liten ert med kjølepasta midt på prosessoren sånn som du har gjort. Men skal sies at jeg ikke er ekspert på akkurat dette punktet. Men tror pastaen kommer til å fordele seg utover sånn som det har gjort på det første bildet ergo det så ikke galt ut det du hadde gjort først.

Men hvis dette funka så er det jo ingen grunn til bekymring :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Ok :) Bare usikker på hva jeg bør forvente av minimum driftstemperatur ved normal luftkjøling. Er ikke 42 litt høyt da? :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...