Gå til innhold

Window server, ufattelig treig?

Anbefalte innlegg

Har installert SBS 2008 på tre forskjellige servere. Alle har 4kjernet prosessor og minimum 4gb ram. To av dem med RAID 10 SAS disker, og en med en vanlig SATA uten noe fancy. Operativsystemene er kjøpt og betalt, ingen pirateware. Installasjonen er også gjort så vanilla som mulig.

1) Skal installasjonen gå så UTROLIG treigt? Tok over en time å installere de forskjellige systemene.

2) Hvorfor skrives det til disken hele tiden? Selv uten load i det hele tatt. Tar opp mot minuttet å starte nye programmer pga den konstante bruken av disk.

3) Finnes det noe annet en MMC (feks et CLI) som kan brukes til å gjøre administrative oppgaver? Tar nesten to minutter å åpne enkelte umdermenyer i management consolen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres veldig rart ut. Kjører selv Windows Server 2008 på en server og Windows Server 2008 R2 på min andre.

Har også flere virtuelle servere som kjører Win 2008 server. Installasjonene på de fysiske maskinene tok ikke noe lengre tid enn en vanlig Windows installasjon, ca 30 minutter.

På de virtuelle pcene tar det kortere tid.

Kjører også QuadCore XEON cpuer med 8 GB RAM på begge serverene mine.

Er det like pcer, med samme hardware? Kanskje det er en eller annen hardware Win2008 ikke liker på serverene dine.

Ellers skriver heller ikke Win2008 på diskene hele tiden. Ser harddisk lyset fra den ene serveren min fra stua, og til og med det kjører to virtuelle pcer på serveren (en Win7 og en W2008) skrives/leses det til disken ca hvert 5-6 sekund.

Lenke til kommentar

Nei, er forskjellig hardware på dem. To av dem er DELL som skal være kompatibel med server 2008.

Prøvde å se på windows uten tidligere fordommer (spesiellt siden W7 var meget brukbart), men dette er helt ubrukelig. Må undersøke litt til før jeg drar konklusjonen windows server=jallaware.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...