RoverS90 Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Hei! Jeg trenger et nytt skjermkort, men har veldig lite peiling på slikt så jeg lurer hvilket og hvor bra skjermkort jeg kan ha uten at det blir "for bra" for resten av pcen? Har fra før et geforce 7900 gt som da er ødelagt. Vet ikke hva dere trenger å vite om pcen så hvis det er noe som mangler så bare si i fra så skal jeg prøve å finne det fram. Her er specs: win xp Amd Athlon 64 X2 dual core 4600+ 2,4GHz 2gb ram Asus M2NPV-VM Lenke til kommentar
knutsen92 Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Hei! Jeg trenger et nytt skjermkort, men har veldig lite peiling på slikt så jeg lurer hvilket og hvor bra skjermkort jeg kan ha uten at det blir "for bra" for resten av pcen? Har fra før et geforce 7900 gt som da er ødelagt. Vet ikke hva dere trenger å vite om pcen så hvis det er noe som mangler så bare si i fra så skal jeg prøve å finne det fram. Her er specs: win xp Amd Athlon 64 X2 dual core 4600+ 2,4GHz 2gb ram Asus M2NPV-VM Nå vet vi jo ikke din strømforsyning, noe som er viktigst i denne saken. Men et ATI 5770 kort er jo veldig strømgjerrig og kan kjøre på lave strømforsyning. Men anbefaler minimum 550W. Kan hende den fungerer på 400W, spørs på kvaliteten. Et ATI 5770 kort ligger på 12-1300kr og vil gi deg en STOR økning. Lenke til kommentar
RoverS90 Skrevet 22. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2010 Nå vet vi jo ikke din strømforsyning, noe som er viktigst i denne saken. Men et ATI 5770 kort er jo veldig strømgjerrig og kan kjøre på lave strømforsyning. Men anbefaler minimum 550W.Kan hende den fungerer på 400W, spørs på kvaliteten. Et ATI 5770 kort ligger på 12-1300kr og vil gi deg en STOR økning. Hvor kan jeg finne ut hvilken strømforsyning jeg har? Går kvaliteten på skjermkortene mye ned om man presser prisen enda litt ned? Lenke til kommentar
knutsen92 Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 (endret) Nå vet vi jo ikke din strømforsyning, noe som er viktigst i denne saken. Men et ATI 5770 kort er jo veldig strømgjerrig og kan kjøre på lave strømforsyning. Men anbefaler minimum 550W.Kan hende den fungerer på 400W, spørs på kvaliteten. Et ATI 5770 kort ligger på 12-1300kr og vil gi deg en STOR økning. Hvor kan jeg finne ut hvilken strømforsyning jeg har? Går kvaliteten på skjermkortene mye ned om man presser prisen enda litt ned? Ja,absolutt. 5000 serien til ATI er utrolig billig. Kan jo gå for et Sapphire 4770 da, god ytelse og billigere. Men kan ikke sammenlignes engang med et 5770. Her er en helt ny teknologi brukt. Noe som kalles for DirectX 11. Strømforsyningen din funner du ut hvor stor er ved å åpne kabinettet og lese rett av strømforsyningen din. Endret 22. januar 2010 av knutsen92 Lenke til kommentar
RoverS90 Skrevet 24. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2010 Nå vet vi jo ikke din strømforsyning, noe som er viktigst i denne saken. Men et ATI 5770 kort er jo veldig strømgjerrig og kan kjøre på lave strømforsyning. Men anbefaler minimum 550W.Kan hende den fungerer på 400W, spørs på kvaliteten. Et ATI 5770 kort ligger på 12-1300kr og vil gi deg en STOR økning. Hvor kan jeg finne ut hvilken strømforsyning jeg har? Går kvaliteten på skjermkortene mye ned om man presser prisen enda litt ned? Ja,absolutt. 5000 serien til ATI er utrolig billig. Kan jo gå for et Sapphire 4770 da, god ytelse og billigere. Men kan ikke sammenlignes engang med et 5770. Her er en helt ny teknologi brukt. Noe som kalles for DirectX 11. Strømforsyningen din funner du ut hvor stor er ved å åpne kabinettet og lese rett av strømforsyningen din. Det kan se ut som om jeg bare har 350W så da spørs det om jeg skal kjøpe ny strømforsyning også eller bare se om jeg finner et kort som er likt det jeg har. Takk for hjelp ivertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå