Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

våkner og må på do

Gjest migefant

Anbefalte innlegg

Gjest migefant

Ca hver 3,5-4 time jeg sover våkner jeg av en ekstrem følelse av å være tissetrengt så jeg er nødt til å stå opp å urinere. Men mengden urin som kommer stemmer ikke med hvor tissetrengt jeg er. altså det kommer mye mindre en om jeg hadde vært like tissetrengt om dagen. Når jeg sovner igjen tar det ca like lang tid før jeg må opp igjen. Jeg har prøvd å ikke drikke noe dagen før, men det hjalp ikke. Det som også er rart er at når jeg er våken kan jeg gå i 5-6 timer uten å merke noe. Finnes det noen piller eller noe som hjelper mot dette? det går utover nattesøvnen miin :( hilsen gutt 21

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du bør kanskje sjekke blodsukkeret ditt? Hyppige toalettbesøk kan være et symptom på diabetes..?

Ved diabetes ville TS mest sannsynlig vært tørst og hatt polyuri (mye urin) i tillegg, ikke bare hyppige besøk... Dette er i alle fall den vanligste presentasjonen.

Kan jo være overaktiv blære. Jeg er ikke så flink på hvilke medisiner man i praksis bruker, men hvis du snakker med legen, kan du jo spørre om Darifenacin-lignende medisiner kan være verdt et forsøk. Dette forutsetter at du har normal mengde urin per dag.

Endret av w3p
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...