iverha2 Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Pollador, viss han har brukt BMI-kalken som blei linka til, tar den hensyn til alder. Rubenevo, har du råd til power rack? Det går vel an å lage alternativt som kan fungere bra, så lenge du ikkje har så tunge vekter på, men det anbefales at du i så fall får hjelp med å lage det. Vekstang burde du ha, og viss du ikkje køyrer Olympia-vekter burde du la vektene stå på et eller anna så det blir høgre under markløft, ellers må du gå for langt ned. Det viktigaste du skal tenke på, er å ete, ete, ete. Etter kvert som du blir eldre vil du skjønne meir om trening, ikkje at eg påstår eg er utlært akkurat. Lenke til kommentar
DMN Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Og drit i BMI, den tar null hensyn til kroppsfett noe som er alfa omega. Ifølge BMIen min er jeg kraftig overvektig. Lenke til kommentar
Pollador Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Pollador, viss han har brukt BMI-kalken som blei linka til, tar den hensyn til alder. Ja, den gjør det. Beklager. Men uansett: Og drit i BMI, den tar null hensyn til kroppsfett noe som er alfa omega. Ifølge BMIen min er jeg kraftig overvektig. Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 en 13 åring skal ikke ha store muskler fordi de er langt fra ferdig utviklet om 3 år når du er 16 er de enda ikke ferdige. De er forøvrig ikke ferdig utviklet når du er 18 heller, men kan fint pumpe litt når du er 16, men ikke altfor mye Begynn heller med å forberede deg til du er eldre ved å begynne å spise mer som jeg tror alle i denne tråden (og de andre du har laget) har sagt. Spis mye mer, men begynn gjerne med litt styrke trening når også, men som du selv har sagt; ikke for hardt Lenke til kommentar
eveant Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Slenger meg på denne tråden her fordi jeg lurer på: Hva er mest optimalt for en 15 åring som trener regelmessig styrketrening. 2 dagers hvile mellom hver økt med trening av en muskelgruppe eller 1 dag hvile? Jeg trener nå f.eks benkpress, bør jeg da vente 2 dager eller 3 dager før jeg trener benkpress igjen? Lenke til kommentar
Knife Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Du bør vel bare trene benkpress en gang i uken. Eller 2 dager hvile. Lenke til kommentar
eveant Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Sånn som jeg gjør nå kjører jeg benkpress med en 4-5-6 sett på rundt 6 rep med 50 kg. Etter dette venter jeg altså to dager og på den tredje dagen trener jeg benkpress igjen. Noen andre jeg trener med, mener at man kun trenger èn dag med hvile. Forklar litt mer rundt svaret ditt....:S Lenke til kommentar
Knife Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Du må tilpasse kroppen din. Jeg synes at jeg kan kjøre meg best ut ved å trene 1 gang i uken. Altså benkpress 1 gang i uken. Hvis jeg forstår rett så trener du benkpress 2-3 ganger i uken, altså hver trening? Lenke til kommentar
eveant Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Ja, 2-3 ganger i uken. Da kjører jeg også ganske hardt og gir alt. Hvis jeg da kun tar èn dag hvile, merker jeg neste økt at jeg ikke klarer å løfte like mye som forrige. Hvis jeg derrimot tar 2 dager hvile funker det. Noe mer enn dette er vel tross alt ikke normalt? Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 hvis man vil ha økt muskelmasse burde man trene hele kroppen minst 2 ganger i uka med varierte øvelser. det kom kanskje litt fra løse lufta, men nå er det sagt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå