Vu-caN Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Ser etter en viftestyring til en 120mm vifte som sitter på en cpu-kjøler(Tower extreme). Det skal være mulig å skru den så lavt at den knapt går rundt. Jeg har en nå som bare kan skrus ned til et fortsatt ganske høyt tempo. Så for meg den var enkel og manuell. Den kan godt være så liten at den ligger inni kabinettet. Vil helst ikke montere noe foran. Til info skal jeg ikke klokke, og cpuen går fort nok som den gjør. Tempen er god nok i mengder. Det er for å få maskina til å bli så stille at det ikke er noe lyd igjen. Men likevel trengs en vifte der til å skyve lufta. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Diameteren på viften spiller ingen rolle her .. Du må finne ut hvor mye strøm den trekker ved ulike turtall, og velge en viftestyring som passer dette. (Spenningen er vel 12V, så da er i det minste det avklart.) Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 21. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) Er PWM det jeg egentlig er ute etter? Trenger jeg en egen viftestyring til den? Hva med denne? Sist gang jeg kjøpte viftestyring kjøpte jeg feil ... Hvor jeg trekker strømmen fra er samme for meg, fra hk eller 4pins. Edit: Jeg ser i nettbutikker at PWM vifter har lavere bunn-nivå for hastighet enn ikke-PWM. Stemmer dette? Endret 21. januar 2010 av Vu-caN Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Jeg har selv kjøpt disse til bruk i server, de fungerer ypperlig og har et lavt bunnnivå, så lavt at jeg ikke merker noe luftstrøm fra viftene i det hele tatt når jeg holder hånda foran. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå