Gjest Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) Hei! Jeg og en kompis bor i Ciudad Quesad, naer Alicante, og lurte egentlig pae om noen har noen tips til hvordan vi enkelt og billig kan komme oss til og tilbake fra Barcelona? Har sjekket Spanair.com, men er fryktelig dyrt. Er veldig lite kjent med busser og andre kollektive tilbud her nede, sae har litt problemer med aa finne det selv. Mvh. Lasse Endret 21. januar 2010 av Gjest Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 5-6 timer med raskeste tog. Er lenge siden jeg reiste den strekningen. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Skal gå tog oppover langs kysten. Trur endestoppet er Barcelona, syens å huske at det stod på ei infotavle der når eg tok toget til madrid for nokre år sidan. Resten av tognettet krever jo turen innom Madrid Lenke til kommentar
Hermanus Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Jeg har tatt toget den strekningen. Bestilte togbilletter på nettet før vi reiste. Helt problemfritt, fine tog. Billetter kan du bestille her. http://www.renfe.es/horarios/english/index.html Lenke til kommentar
Minamo Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Sykt tilfeldig, men bor faktisk i Quesada selv... Men ja, så lenge dere kommer dere inn til Alicante så vet jeg det skal gå busser nordover til Barcelona. Men ville nok tatt toget da det nok er mer komfortabelt Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 bussen tar cirka 8 timer fra Alicante til Barcelona. Selv har jeg foretrukket buss når jeg har reist innad i Spania og synes Alsa har ganske bra standard på bussene sine. det koster cirka 40 EUR for en billett en vei. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Hvor i Quesada bor du Minamo? Tusen takk for fine svar alle sammen. Vi har dog valgt å bytte mål til Valencia, så vi får sett Estadio Mestalla Skal sies at Camp Nou og Barca-museumet frister mer, men er litt slunkent med penger for øyeblikket. Noen som har tips til hva man bør få med seg i Valencia utenom Estadio Mse talla? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 (endret) start med å lese denne artikkelen på Wikitravel.org. jeg har også skrevet denne artikkelen på hjemmesiden min om Valencia. (jeg ser må at den er litt mangelfull men den skal opdateres snart da jeg nylig har vært på en 3 ukers ferie i Spania og Portugal. edit: det jeg synes var mest spesielt i Valencia var gamlebyen og Ciutat de les Arts i les Ciències Endret 22. januar 2010 av ilpostino Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Oi! Veldig, veldig gode tips! L'Hemisfèric skal vi garantert sjekke ut. Har hatt bilde av bygget som wallpaper på pc'en i snart to år, så ville vært regelrett flaut for min egen del å ikke se det. Hjertelig takk for fint svar! Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 (endret) L'Hemisfèric skal vi garantert sjekke ut. Har hatt bilde av bygget som wallpaper på pc'en i snart to år, så ville vært regelrett flaut for min egen del å ikke se det. før løp det en elv gjennom Valencia. på grunn av mue oversvømmelser på begynnelsen av 80-tallet ble denne elven flyttet ut av byen. i elveløpet som var igjen lagde de like så godt en park som nå snor seg gjennom byen. Det var litt spes å gå ned dette elveløpet som da selvfølgelig har broer som går fra den ene bredden til den andre. det er en ganske spesiell følelse når en kommer til L'Hemisfèric som en trygt kan si har et ganske futurisk design. den ene av bygningene synes jeg ligner veldig på Sharlin cruiserne til Minbari i serien Babylon 5. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor sjekk den bakerste bygningen på dette bilde og sammenlign med romskipet. Endret 22. januar 2010 av ilpostino Lenke til kommentar
Minamo Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Hvor i Quesada bor du Minamo? Vet ikke hvor kjent du er i Quesada, men bor borte ved Gama og Berlingua. Ikke så langt unna Doña Pepa. Enn du? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Ilpostino, det hørtes innmari stilig ut det med den parken. Har den et navn? Og Minamo, jeg bor ca. 5 min unna Gama! Hahah, helt sykt random egentlig...! Regner med at du er gutt, men hvor gammel er du? Går du på norske skolen her borte eller? :O Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Ilpostino, det hørtes innmari stilig ut det med den parken. Har den et navn? jeg er ikke sikker på hva parken heter men elven het Turia. jeg ser nå at det er et litt annet årstall i den enn det jeg hadde blitt fortalt (og fortalt videre). Her har du en annen side om parken/elven Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå