Gå til innhold

Alicante til Barcelona - hvilke muligheter?

Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og en kompis bor i Ciudad Quesad, naer Alicante, og lurte egentlig pae om noen har noen tips til hvordan vi enkelt og billig kan komme oss til og tilbake fra Barcelona?

Har sjekket Spanair.com, men er fryktelig dyrt. Er veldig lite kjent med busser og andre kollektive tilbud her nede, sae har litt problemer med aa finne det selv.

Mvh. Lasse :)

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor i Quesada bor du Minamo?

Tusen takk for fine svar alle sammen. Vi har dog valgt å bytte mål til Valencia, så vi får sett Estadio Mestalla :) Skal sies at Camp Nou og Barca-museumet frister mer, men er litt slunkent med penger for øyeblikket.

Noen som har tips til hva man bør få med seg i Valencia utenom Estadio Mse talla?

Lenke til kommentar

start med å lese denne artikkelen på Wikitravel.org. jeg har også skrevet denne artikkelen på hjemmesiden min om Valencia. (jeg ser må at den er litt mangelfull men den skal opdateres snart da jeg nylig har vært på en 3 ukers ferie i Spania og Portugal.

edit: det jeg synes var mest spesielt i Valencia var gamlebyen og Ciutat de les Arts i les Ciències

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Oi! Veldig, veldig gode tips!

L'Hemisfèric skal vi garantert sjekke ut. Har hatt bilde av bygget som wallpaper på pc'en i snart to år, så ville vært regelrett flaut for min egen del å ikke se det. :p

Hjertelig takk for fint svar! :)

Lenke til kommentar
L'Hemisfèric skal vi garantert sjekke ut. Har hatt bilde av bygget som wallpaper på pc'en i snart to år, så ville vært regelrett flaut for min egen del å ikke se det. :p

før løp det en elv gjennom Valencia. på grunn av mue oversvømmelser på begynnelsen av 80-tallet ble denne elven flyttet ut av byen. i elveløpet som var igjen lagde de like så godt en park som nå snor seg gjennom byen. Det var litt spes å gå ned dette elveløpet som da selvfølgelig har broer som går fra den ene bredden til den andre. det er en ganske spesiell følelse når en kommer til L'Hemisfèric som en trygt kan si har et ganske futurisk design.

den ene av bygningene synes jeg ligner veldig på Sharlin cruiserne til Minbari i serien Babylon 5.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Minbwacr_lg1.jpg

sjekk den bakerste bygningen på dette bilde og sammenlign med romskipet.

l-hemisferic-planetarium_11240.jpg

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Ilpostino, det hørtes innmari stilig ut det med den parken. Har den et navn?

Og Minamo, jeg bor ca. 5 min unna Gama! Hahah, helt sykt random egentlig...! Regner med at du er gutt, men hvor gammel er du? Går du på norske skolen her borte eller? :O :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...