cxzzxc Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Som d står i topic har eg TV-Out prob. kommer bare svart kvitt.... Eg bruker sånn RCA/RCA kabel.. Har hatt med farger før men etter noen formateringa og driver bytte er den bare svart/kvitt... Noen som vet ka som er problemet ? Lenke til kommentar
trumic Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Hadde samme problemet med et geforce 2 kort en stund tilbake. Jeg skiftet bare fra automatisk valg på hvilken kabel jeg brukte til composite out som jeg brukte. Kanskje det hjelper :-? Kan være at du også må sette hertxen på tven til 50? Lenke til kommentar
atrax Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Problemet er høyst sannsynligvis at skjermkortet sender et NTSC-signal, når TVen din vil ha PAL. På noen TVer kan du velge om AV-kanalen skal være NTSC eller PAL selv, hvis ikke din kan det, må du stille dette inn i driverne til skjermkortet ditt (høyreklikk på skrivebordet -> properties -> settings -> advanced -> et sted her). Lenke til kommentar
Ghostrider Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Søk på forumet, dette problemet har vært diskutert og løst utallige ganger Lenke til kommentar
FOOrK Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Søk på forumet, dette problemet har vært diskutert og løst utallige ganger no shit Lenke til kommentar
cxzzxc Skrevet 2. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2003 Ka meiner dere med PAL ? Lenke til kommentar
FOOrK Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Du har 2 signal typer. NTSC og PAL. Det vanlige er PAL. (høyreklikk på skrivebordet -> properties -> settings -> advanced -> et sted her velger du pal). Hvis ikke det går, kan du prøve deg litt frem og tilbake innpå ->advanced. Lenke til kommentar
Ayreon1 Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 PAL er den europeiske standarden for TV-bilde... NTSC er den amerikanske... Kjører du ut NTSC fra skjermkortet vil dette komme ut som svart/hvit på et norsk/europeisk TV... Lenke til kommentar
flowerpower Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Dette har kanskje ikke noe med saken og gjøre, men når jeg testet tv-ut på dataen til mor og far så fikk jeg bare svarthvittbilde på gamle tv'en. Men da vi fikk oss ny tv så ble det farger Sikkert fordi dataen sendte ut slike IkkePALsignaler mens gamletv'en ikke tok imot slike ellernoslik, mens nytv'en gjor.. Ganske usaklig, men kjekt å vite Lenke til kommentar
cxzzxc Skrevet 2. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2003 Ayreaon1 skrev: PAL er den europeiske standarden for TV-bilde... NTSC er den amerikanske... Kjører du ut NTSC fra skjermkortet vil dette komme ut som svart/hvit på et norsk/europeisk TV... _____________________________________________________________ Åja no vet eg.....jepp d funka Tnx Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Du har 2 signal typer. NTSC og PAL. Det vanlige er PAL. (høyreklikk på skrivebordet -> properties -> settings -> advanced -> et sted her velger du pal). Hvis ikke det går, kan du prøve deg litt frem og tilbake innpå ->advanced. Man har faktisk SECAM også. Lenke til kommentar
atrax Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Du har 2 signal typer. NTSC og PAL. Det vanlige er PAL. (høyreklikk på skrivebordet -> properties -> settings -> advanced -> et sted her velger du pal). Hvis ikke det går, kan du prøve deg litt frem og tilbake innpå ->advanced. Man har faktisk SECAM også. Og MESECAM om du vil...og PAL M, PAL N, PAL-M/N osv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå