deep750 Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Hei, har funnet en kode for å ha pop-up bilder som flettes automatisk, men får den ikke til å fungere. Tror dette kan ha med at jeg har norsk versjon, mens denne koden er fra US. Stemmer det? evt, noen som kan hjelpe meg med å fikse koden slik den blir kompatibel med norsk excel 2007? Når jeg forsøker kjøre koden, får jeg feil i .Shape.Fill.UserPicture ThisPicture Hele koden er: Sub AddPicsRecorder() ' ' AddPicsRecorder Makro ' ' For Each cell In Selection ThisPicture = "I:\Prosjektledere\Bib\Bilder" & cell.Value & ".jpg" With cell.AddComment .Shape.Fill.UserPicture ThisPicture End With Next cell End Sub Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Språk burde ikke ha noe å si. Sjekk at makroer ikke er deaktivert (noe de er som standard). Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 21. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2010 Får kjørt makroen, derfor jeg vet hvor kompilatoren melder om feil fant selve koden her: http://www.metacafe.com/watch/3445436/vba_...rexcel_podcast/ (video) eneste jeg har endret er målmappen som bildene skal hentes fra Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Oops. Fulgte ikke helt med der Er det normalt at linjen starter med et punktum? Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 21. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2010 er ikke noe ekspert på dette, så jeg forsøkte både med og uten ".", men resultatet er det samme... Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 21. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2010 Merkelig, men nå fungerte det åpnet kun et nytt dokument, og limte inn koden der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå