Gå til innhold

Studier som krever R2..

TheSunshine

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har søkt litt rundt etter yrker (studier) som krever R2.

Og det er kun ingeniør-studiet som jeg foreløpig har funnet.

Er det noen andre studier enn ingeniør-studiet som krever R2?

Trenger hjelp, siden jeg vurderer å ikke ta R2, men vil ikke stenge for mange dører ved å ta bort R2..

Takk til alle som svarer :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette vil ikke direkte hjelpe deg, men om du har forståelse og kapasitet til å ta R2 ville jeg gjort det uansett. Om du ender opp med å søke på et studie som kun krever R1 vil du uansett da ha et bedre utgangspunkt enn alle andre, med sannsynlighet at du allerede har lært mye av det grunnleggende av matte som man har på det studiet.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
Men operg, hva mener du med realfagstudier? Mener du kjemiker, biolog, fysiker osv?

Beklager, jeg tror du bør ignorere det jeg sa.

Kilden min var (http://www.hafstad.vgs.no/cms/hafstad/mm.nsf/lupgraphics/P%C3%A5bygging%20til%20generell%20studiekompetanse.pdf/$file/P%C3%A5bygging%20til%20generell%20studiekompetanse.pdf), men hvis Herr Tøs har rett, noe han sikkert har, er det kun ingeniørstudier som krever R2

Lenke til kommentar

Finnes mange integrerte masterprogrammer (hva et femårig integrert bachelor/master-program er skjønner ikke jeg. Poenget med femårige integrerte programmer er at du ikke får en bachelor) som ikke krever R2.

Ingeniørstudier krever R1+R2 og FY1.

Realfagsbachelorer krever R1 og fordypning i ett realfag. Det kan være R-matte, Fysikk, Kjemi, Biologi eller et av de andre "realfagene". Hvilket realfag du har fordypning i har ingen innvirkning på hvilket studie du kan søke. Det gjelder også matematikk.

Lenke til kommentar

Invisible: Nei. Bachelor i Matematikk/Matematiske fag krever ikke R2. Bare R1 og enten R2, FY2, KJ2, BI2 eller et av "tullerealfagene" på tredjeklassenivå.

Og husk at opptakspoeng/konkurransepoeng ikke er det samme som studiepoeng.

Endret av Herr Tøs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...