Gå til innhold

Hvem kan voldta en 9- åring? Kun generell diskusjon tillates!


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+4123456
Som man sår skal man høste...

 

Han man sonet ferdig så har man sonet ferdig og skal kunne slippe ut igjen i samfunnet uten noen ekstrastraff fra lokalmiljøet, borgervern er en uting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor skulle liksom de skyldige få bli ferdig når offrene og deres pårørende ikke klarer å bli ferdige med det?

I vårt samfunn er det ikke de pårørende som skal utmåle straff eller følge opp forbrytere.

 

Hva foreslår du at man skal gjøre, dersom offere og pårørende ikke klarer å komme over handlingen(e)?

Lenke til kommentar

Du er svært langt borte fra min tankegang.

 

Når det gjelder barn som blir voldtatt så må det gå ann å tilby dem hvelp så de blirr ehabilitert/kommer videre. Hvis personen aldri får hjelp og ender opp med å voldta et barn selv så er det snakk om svikt i systemet. Men man må uansett straffe forbryterne når de først har gjort noe.

 

Når det kommer til mentalt syke er det en litt annen sak enn de friske. Dersom de er så ustabile at de ikke kan ferdes fritt blir løsningen å sette dem på polstret celle. Men fengsel bør man unngå.

Lenke til kommentar
Du er svært langt borte fra min tankegang.

Det er jeg nok. Tror det er fordi jeg ikke helt skjønner den :)

 

Når det gjelder barn som blir voldtatt så må det gå ann å tilby dem hvelp så de blirr ehabilitert/kommer videre. Hvis personen aldri får hjelp og ender opp med å voldta et barn selv så er det snakk om svikt i systemet. Men man må uansett straffe forbryterne når de først har gjort noe.

Det er her jeg ikke helt forstår tankerekken din. Hvorfor er det så viktig at vi straffer folk som har gjort noe gale? Hvorfor skal vi straffe vedkommende dersom det er total i systemet?

 

Når det kommer til mentalt syke er det en litt annen sak enn de friske. Dersom de er så ustabile at de ikke kan ferdes fritt blir løsningen å sette dem på polstret celle. Men fengsel bør man unngå.

Hva er forskjell på en polstret celle og et fengsel?

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke din tankegang heller så det er gjensidig.

 

Rett og slett fordi det de ar gjort er en forbrytelse og fordi man ikke kan ha et evigvarende tannhjul av hendelser der overgriperne blir unnskyldt/forklart med at de selv ble utsatt for overgrep. Overgriperne må straffes, men man må også tette hullene i systemet dersom det er hull der. I det lange løp vil det hjelpe å både vise folk at de kan komme og be om hjelp samt gjøre det klart for dem at å begå forbrytelser selv vil føre til konsekvenser.

 

Behandlingen man får og forholdene man er i feks. Man behandler dessuten ikke psykisk friske og psykisk syke likt. Selvsagt høres det hardt ut, men om folk er så mentalt ustabile at de ikke kan ferdes blant folk har man ikke anent alternativ. Når det kmmer til fengsel er det utelukket ment som straff/konsekvens for forbrytelser. Dessuten bør sexforbryterne i fengsel få tvangsamputert kjønnsorganet pga. at de ikke skal få voldtatt noen igjen, men det bør ikke være tilfelle med de psykisk syke da de uansett ikke skal slippes ut.

 

Hvem har du størst tro på når det gjelder rehabilitering? Forbrytere som i utgangspunktet er psykisk friske eller psykisk syke mennesker?

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke din tankegang heller så det er gjensidig.

Et flott grunnlag for en god diskusjon.

 

Rett og slett fordi det de ar gjort er en forbrytelse og fordi man ikke kan ha et evigvarende tannhjul av hendelser der overgriperne blir unnskyldt/forklart med at de selv ble utsatt for overgrep. Overgriperne må straffes, men man må også tette hullene i systemet dersom det er hull der. I det lange løp vil det hjelpe å både vise folk at de kan komme og be om hjelp samt gjøre det klart for dem at å begå forbrytelser selv vil føre til konsekvenser.

Du sier at forbryterne må straffes, men ikke hvorfor. Hva får man ut av å straffe en forbryter? (nå spør jeg på generelt grunnlag).

 

Behandlingen man får og forholdene man er i feks. Man behandler dessuten ikke psykisk friske og psykisk syke likt. Selvsagt høres det hardt ut, men om folk er så mentalt ustabile at de ikke kan ferdes blant folk har man ikke anent alternativ. Når det kmmer til fengsel er det utelukket ment som straff/konsekvens for forbrytelser.

Så lenge det er snakk om å sperre en person inne på en celle, eller å sperre en person inn på en polstret celle, så behandler man de likt. Om folk er så ustabile at de ikke kan ferdes ute blant folk så finnes det andre løsninger enn å låse de inn på en polstret celle. Det går an å blant annet kurere de.

 

Hvem har du størst tro på når det gjelder rehabilitering? Forbrytere som i utgangspunktet er psykisk friske eller psykisk syke mennesker?

Syke personer må få behandling - ikke rehabilitering. Om det viser seg at de fortsatt har asosial atferd etter de er friskmeldt må de rehabiliteres. Forbrytere som i utgangspunktet er friske må rehabiliteres til å forstå at deres handlinger ikke er akseptable, og at de må endre atferd.

Lenke til kommentar

Det er generelt sett en ganske dårlig ide å iverksette ireversible tiltak mot voldteksmenn, eller drapsmenn. Tenker dere aldri på faren for justismord? Hvem skal utføre dødsstraffen? Skal vi, vi? Norge? Fredsnasjonen for FAEN, utdanne unge mennesker til å drepe eller kastrere mennesker, skyldig eller uskyldig?

 

"hva gjør du da?"

- kutter kuken, klitten eller hode av folk. Bachelor i kjemisk sterilisering, og master i '196 ways to decapacitate a person

"fett."

Lenke til kommentar

Jeg er nå av den oppfatning at elementer som er uønsket for felleskapets beste kan forkastes til felleskapets beste. Det er slik vår art har klatret til toppen av næringskjeden tidligere. Det er slik arter som holder seg på toppen av næringskjeden opererer. De tar vare på hverandre, men ofrer seg for gruppen. Enkelte suksessfulle insektarter har kamikazekrigere, de dør så fort de stikker fienden, for å beskytte resten av gruppen.

 

Løvene har en kraftig felleskapsfølelse, de jakter sammen og vokter barna sammen. Men er du så dum at du kødder med felleskapets interesser, ja - så dreper de deg.

 

I dag er vi litt for opptatt av å beskytte forbryterne, det er liksom synd på dem. Å stakkars, de har hatt en vanskelig oppvekst. Vanskelig oppvekst meg langt opp etter ryggen! Barna i Afrika har en vanskelig oppvekst, folk i dette landet har en jævlig beskyttet og enkel oppvekst i den store sammenhengen. Jada, jeg vokste selv om med en hverdag preget av vold og faenskap, fordi muttern aldri klarte å finne en fyr som ikke gav henne deng, eller som ikke drakk seg møkka full hele tiden. Flyr jeg rundt å dreper folk? Driver jeg å banker opp og voldtar folk? Nei, jeg gjør ikke det. Ikke har jeg fått noen psykisk behandling heller, ikke har jeg fått noen oppfølgning av staten heller. De som synes så jævlig synd på forbryterne, burde lære seg å synes synd på de som lider under slik gærninger det er synd på. Voldtektsmenn, voldsutøvere og mordere. Folk får livene sine ødelagt av slike folk, hver eneste dag i dette landet - og så sitter det faktisk folk her og prøver å forsvare slik oppførsel, med utsagn som: "Stakkars dem, de vet ikke hva de gjør." Det er så bullshit! ALLE vet at det er galt å voldta en 9-åring, ALLE vet at det er galt å drepe andre mennesker, ALLE vet at det er galt å rane og banke opp folk - om du ikke har fått det med deg, så er ditt liv intet verd for felleskapet og er derfor verd å miste.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke din tankegang heller så det er gjensidig.

Et flott grunnlag for en god diskusjon.

 

Selvom man diskuterer med hverandre er det ikke nødvendigvis slik at man forstår hverandres tankegang. Det er nettopp uenigheten som gjør at vi diskuterer.

 

Du sier at forbryterne må straffes, men ikke hvorfor. Hva får man ut av å straffe en forbryter? (nå spør jeg på generelt grunnlag).

 

Det har jeg sagt for lenge siden. Lær deg å lese det jeg skriver. De må merke straff/konsekvens for handlingene sine samtidig som det må statueres eksempel.

 

Så lenge det er snakk om å sperre en person inne på en celle, eller å sperre en person inn på en polstret celle, så behandler man de likt. Om folk er så ustabile at de ikke kan ferdes ute blant folk så finnes det andre løsninger enn å låse de inn på en polstret celle. Det går an å blant annet kurere de.

 

Og hvem sitt ord vil du ta for at de er kurert? Og tror du det går ann i et hvert tilfelle?

 

Syke personer må få behandling - ikke rehabilitering. Om det viser seg at de fortsatt har asosial atferd etter de er friskmeldt må de rehabiliteres. Forbrytere som i utgangspunktet er friske må rehabiliteres til å forstå at deres handlinger ikke er akseptable, og at de må endre atferd.

 

Om de psykisk ustabile ikke kan behandles/rehabiliteres og utgjør en fare for folk så kan man ikke slippe dem fri enkelt og greit. Og om det er slik at de må bo på en form for institusjon og utgjør en fare for andre pasienter og pleiere der så har man ikke noe annet valg enn å sette denne personen i en form for skjerming/issolering og da er polstret celle et godt valg.

 

Forbrytere som i utgangspunktet er friske må straffes for den forbrytelsen de har gjort.

 

Det er generelt sett en ganske dårlig ide å iverksette ireversible tiltak mot voldteksmenn, eller drapsmenn. Tenker dere aldri på faren for justismord? Hvem skal utføre dødsstraffen? Skal vi, vi? Norge? Fredsnasjonen for FAEN, utdanne unge mennesker til å drepe eller kastrere mennesker, skyldig eller uskyldig?

 

"hva gjør du da?"

- kutter kuken, klitten eller hode av folk. Bachelor i kjemisk sterilisering, og master i '196 ways to decapacitate a person

"fett."

 

Alt sammen har blitt besvart før, men det er altså snakk om sikkerhetstiltak, passende straffer samt eksempler. Når det kommer til om uskyldige blir rammet er det alltid noe man forsøker å unngå, men skjer det så er det pga. en feil i systemet og da går man inn for å rette opp denne feilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...