Gå til innhold

Hvem kan voldta en 9- åring? Kun generell diskusjon tillates!


Anbefalte innlegg

Det er andre gangen man skal få veldig lang straff, fordi de har virkelig ikke forstått. 3% av alle som misbruker barn blir tatt igjen iløpet av de neste 3 årene. Det er de som skal lukkes inne lenge, men førstegangere skal selvfølgelig få straff, men de skal få en ny sjanse, fordi mange av dem som voldtar, dreper, etc er folk som gjorde noe dumt i en del av livet sitt. Etter 6-8 år i fengsel er de trolig en helt annen person og 6-8 år i fengsel er lenge så det er avskrekkende.

Så for disse tre prosentene mener du virkelig at de skal måtte voldta minimum to barn før de bures inne for godt?

For all del, mange unge voldtektsforbrytere vil trolig igjen bli stabile, velfungerende samfunnsenheter etter tilstrekkelig behandling, men til hvilken pris?

 

Én ting er jeg enig med Glimti i - man bør innføre kastrering som et rettsmiddel. Ikke nødvendigvis som tvang, men som et alternativ til forvaring. Voldtektsforbrytere bør kunne velge selv å sterilisere seg, og dermed slippe ut etter endt soning + behandling - eller man kan bli sittende der man er, i fengsel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Billig propaganda? Alle mennesker er like mye verdt,
Politisk korrekt å si, men det blir ikke praktisert noe sted i verden.

You're the only one who can make the difference. Whatever your dream is, go for it.

 

Som et sidespor; hadde flere folk brydd seg i dette landet hadde man kanskje spart seg tragediene...ensomhet er roten til mye ondskap og elendighet, og i Norge er det visstnok veldig mange som er ensomme, noe som samfunnet i mine øyne står ansvarlig for fult ut. Vi får det vi fortjener gjennom måten vi behandler andre, hvor galt det de enn gjør - så har vi ofte gjort dem verre i det lengre løp.

Nettopp, vi er kalde her oppe i nord.

 

Hadde vi brydd oss om hverandre så hadde vi nok kraftig redusert antall psykiske lidelser.

 

Jo rikere vi blir desto mer egoistiske ender man opp som.

 

Min teori..

Lenke til kommentar

Fordi sosialistene ønsker at planøkonomi skal styre helsevesenet har vi idag ca. 300.000 som står i kø til forskjellige typer behandling. Og i tillegg til dette er det mange som ikke slipper inn i køene for at tallene ikke skal bli enda større.

 

Dette vil selvsagt gi mange negative konsekvenser, men er det noen som ikke bryr seg om konsekvensene av sin symbolpolitikk så er det sosialistene.

Lenke til kommentar
Tvangsamputasjon av kjønnsorganet til voldtektsforbrytere forsvares fordi det er en genial måte å sørge for at de ikke vil kunne voldta noen igjen. Riktignok kan de bruke annet utstyr, men faren vil være sterkt redusert. Dessuten vil de forstå at handlingene deres får konsekvenser. Og ikke begynn å sammenlign det med å hogge hendene av tyver slik andre har gjort i andre tråder.

Fordi?

 

For tyver sin del:

1) Det er en genial måte å sørge for at de ikke kan stjele igjen

2) De vil forstå at handligene deres får konsekvenser

Lenke til kommentar
Jeg leser det fordi jeg ikke gidder å fordøye all maten jeg har spist,

 

Og hvem er du som bestemmer hvem som er verdt noe?

 

Som sagt så forsvarer jeg ikke denne gutten, det var en grusom handling, men det rettferdigjør ikke lemlesting.

 

Jeg gjentar, vet du at han ikke har søkt hjelp?

 

Glimrende argument... :roll:

 

Hvem er du til å bestemme at voldsmenn, voldtektsmenn og drapsmenn er verdt noe? Verdien av et menneskeliv burde være noe man er fortjenet til. Ikke noe man automatisk har.

 

Tvangsamputasjon av kjønnsorganet til voldtektsforbrytere forsvares fordi det er en genial måte å sørge for at de ikke vil kunne voldta noen igjen. Riktignok kan de bruke annet utstyr, men faren vil være sterkt redusert. Dessuten vil de forstå at handlingene deres får konsekvenser. Og ikke begynn å sammenlign det med å hogge hendene av tyver slik andre har gjort i andre tråder.

 

Har han søkt hjelp så har han enten i prøvd hardt nok eller så har han ikke blitt prioritert og i så fall skyldes det en svikt i systemet.

Jeg sier ikke at jeg bestemmer noe som helst, men jeg velger å bry meg om mennesker!

 

Joda, nå kan jeg spørre deg om kilder og dokumentasjon på at din "geniale" måte virkelig er så genial.

 

Men thumbs up! Svikt i systemet, nemlig!

 

Er han fortsatt et verdiløst menneske, hvis han har blitt utsatt for menneskelig svikt?

Lenke til kommentar
Tvangsamputasjon av kjønnsorganet til voldtektsforbrytere forsvares fordi det er en genial måte å sørge for at de ikke vil kunne voldta noen igjen. Riktignok kan de bruke annet utstyr, men faren vil være sterkt redusert. Dessuten vil de forstå at handlingene deres får konsekvenser. Og ikke begynn å sammenlign det med å hogge hendene av tyver slik andre har gjort i andre tråder.

Fordi?

 

For tyver sin del:

1) Det er en genial måte å sørge for at de ikke kan stjele igjen

2) De vil forstå at handligene deres får konsekvenser

 

Fordi hvis man har fått hogd av hendene kan man ikke klare seg selv lenger gjennom resten av livet, men det kan man hvis man har fått fjernet kjønnsorganet.

 

DERFOR! Og dette har jeg skrevet så mye i andre tråder om det samme tema at dette var siste gangen jeg gadd å gjenta det!

Lenke til kommentar
Tvangsamputasjon av kjønnsorganet til voldtektsforbrytere forsvares fordi det er en genial måte å sørge for at de ikke vil kunne voldta noen igjen. Riktignok kan de bruke annet utstyr, men faren vil være sterkt redusert. Dessuten vil de forstå at handlingene deres får konsekvenser. Og ikke begynn å sammenlign det med å hogge hendene av tyver slik andre har gjort i andre tråder.

Fordi?

 

For tyver sin del:

1) Det er en genial måte å sørge for at de ikke kan stjele igjen

2) De vil forstå at handligene deres får konsekvenser

 

Fordi hvis man har fått hogd av hendene kan man ikke klare seg selv lenger gjennom resten av livet, men det kan man hvis man har fått fjernet kjønnsorganet.

 

DERFOR! Og dette har jeg skrevet så mye i andre tråder om det samme tema at dette var siste gangen jeg gadd å gjenta det!

Hva med å ta én tommel eller begge?

Lenke til kommentar
Jeg sier ikke at jeg bestemmer noe som helst, men jeg velger å bry meg om mennesker!

 

Joda, nå kan jeg spørre deg om kilder og dokumentasjon på at din "geniale" måte virkelig er så genial.

 

Men thumbs up! Svikt i systemet, nemlig!

 

Er han fortsatt et verdiløst menneske, hvis han har blitt utsatt for menneskelig svikt?

 

Hvorfor ikke begrense seg til å brys eg om dem som fortjener det?

 

Har du dokumentert noe av dine påstander? Hva er det du vil ha dokumentasjon på? At man mister mligheten til å begå nye voldtekter uten å ha utstyr til det dersom man får tvangsamputert kjønnsorganet?

 

I utgangspunktet så er han jo det pga. handlingen han har begått, men det blir selvsagt mer komplisert hvis det kunne vært unngått om han hadde fått riktig hjelp til riktig tid.

Lenke til kommentar
Tvangsamputasjon av kjønnsorganet til voldtektsforbrytere forsvares fordi det er en genial måte å sørge for at de ikke vil kunne voldta noen igjen. Riktignok kan de bruke annet utstyr, men faren vil være sterkt redusert. Dessuten vil de forstå at handlingene deres får konsekvenser. Og ikke begynn å sammenlign det med å hogge hendene av tyver slik andre har gjort i andre tråder.

Fordi?

 

For tyver sin del:

1) Det er en genial måte å sørge for at de ikke kan stjele igjen

2) De vil forstå at handligene deres får konsekvenser

 

Fordi hvis man har fått hogd av hendene kan man ikke klare seg selv lenger gjennom resten av livet, men det kan man hvis man har fått fjernet kjønnsorganet.

 

DERFOR! Og dette har jeg skrevet så mye i andre tråder om det samme tema at dette var siste gangen jeg gadd å gjenta det!

Er nok ikke lenge til man får fungerende robot armer.

 

Robot penis? Uff! :p

Lenke til kommentar
Er nok ikke lenge til man får fungerende robot armer.

 

Robot penis? Uff! :p

 

Kjempemorsomt... :roll:

 

Hva med å ta én tommel eller begge?

Blir fortsatt enkelte ting du ikke kan gjøre så det er fortsatt en idiotisk sammenligning!

Uten kjønnsorgan er det også enkelte ting du ikke kan gjøre.

 

Men det dreier seg om andre ting enn om du mangler fingre. Forstår du poenget eller ikke?

Lenke til kommentar
Jeg sier ikke at jeg bestemmer noe som helst, men jeg velger å bry meg om mennesker!

 

Joda, nå kan jeg spørre deg om kilder og dokumentasjon på at din "geniale" måte virkelig er så genial.

 

Men thumbs up! Svikt i systemet, nemlig!

 

Er han fortsatt et verdiløst menneske, hvis han har blitt utsatt for menneskelig svikt?

 

Hvorfor ikke begrense seg til å brys eg om dem som fortjener det?

 

Har du dokumentert noe av dine påstander? Hva er det du vil ha dokumentasjon på? At man mister mligheten til å begå nye voldtekter uten å ha utstyr til det dersom man får tvangsamputert kjønnsorganet?

 

I utgangspunktet så er han jo det pga. handlingen han har begått, men det blir selvsagt mer komplisert hvis det kunne vært unngått om han hadde fått riktig hjelp til riktig tid.

Hva slags påstander har jeg som du vil ha dokumentasjon på?

 

Selvfølgelig mister man muligheten til å begå nye voldekter på den klassiske måten. Men de kan da alltids bruke annet utstyr, som du selv sier.

 

Kan du fortelle meg om et land som har denne formen for straff, og som har dokumentert at det har sin virkning?

Lenke til kommentar
Hva med å ta én tommel eller begge?

Blir fortsatt enkelte ting du ikke kan gjøre så det er fortsatt en idiotisk sammenligning!

Uten kjønnsorgan er det også enkelte ting du ikke kan gjøre.

Men det dreier seg om andre ting enn om du mangler fingre. Forstår du poenget eller ikke?

«Andre» ting? Dette er faktisk ganske store ting.

 

1) Sex

2) Egne barn

Lenke til kommentar
Hva slags påstander har jeg som du vil ha dokumentasjon på?

 

Selvfølgelig mister man muligheten til å begå nye voldekter på den klassiske måten. Men de kan da alltids bruke annet utstyr, som du selv sier.

 

Kan du fortelle meg om et land som har denne formen for straff, og som har dokumentert at det har sin virkning?

 

At alle mennesker har verdi.

 

Ja det kan de og det er en skremmende tanke. Men etter å ha fått hele kjønnsorganet amputert burde de ha fått en klar nok beskjed til at de holder seg unna voldtekter. Hvis ikke så er det bare å pågripe dem igjen og sperre dem inne på issolat for resten av livet!

 

Nei, men jeg kans jo sjekke om jeg finner noe, men det må bli over helgen når jeg har tid.

Hvorfor tror du ikke det ville være virkningsfullt?

 

«Andre» ting? Dette er faktisk ganske store ting.

 

1) Sex

2) Egne barn

 

Det blir altså konsekvensene deres for det de har gjort. De kan fortsatt klare seg uten hjelp og derfor er det ikke å sammenligne med tyver og avkappede hender.

Lenke til kommentar
«Andre» ting? Dette er faktisk ganske store ting.

 

1) Sex

2) Egne barn

Det blir altså konsekvensene deres for det de har gjort. De kan fortsatt klare seg uten hjelp og derfor er det ikke å sammenligne med tyver og avkappede hender.

Hva om vi bare tar én tommel, eller kanskje en lillefinger eller en tå?

 

Dette blir også en konsekvens og de kan fortsatt klare seg uten hjelp.

 

 

1) Sex

2) Egne barn

Er det en menneskerettighet å ha sex? Er det en menneskerettighet å ha egne barn?

 

Synes du en voldtektsforbryter "fortjener" noen av disse?

Nei. Hvorfor er menneskerettighetene relevante?

 

Jeg ser ingen grunn til å frata noen muligheten til å ha sex eller få barn.

Endret av jmk
Lenke til kommentar

Hør nå jmk: Det er helt enkelt å forstå. Folk som har begått voldtekt bør få tvangsamputert kjønnsorganet slik at de mister enhver mulighet til å begå voldtekt igejn ved mindre de da bruker utstyr/instrumenter til vldtekten. Men ved å tvangsamputere hele kjønnsorganet deres pga. en voldtekt de har begått sender man ut et gigantsignal til dem om at de begikk en handling som samfunnet aldri vil tolerere og som får konsekvenser. De vil nok ha oppfattet budskapet kraftig nok til å miste lysten til å voldta noen igjen. Og før de slippes ut skald e selvsagt ha fått det klart at en ny voldtekt vil resultere i livstid på issolat. Dersom de unngår mer forbrytelser så kan de fortsatt leve uten hjelp av noe slag resten av livet. SOm du har poengtert mister de muligheten til sex og til å få barn, men det er bare en konsekvens av det de gjorde. Det dreier seg om sikkerhet og om å hindre gjenntagelse. Og om dette ble praktisert ville nok folk bli mer forsiktige med å begå voldtekter pga. at de visste at straffen var så streng.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...