Gå til innhold

Hvem kan voldta en 9- åring? Kun generell diskusjon tillates!


Anbefalte innlegg

Hvilket signal sender man hvis man ikke skal straffe de som begår en straff første gangen?

Da kan man jo drepe og voldta 1 gang da uten at det får reaksjoner:S sykt

Jeg har ikke sagt at man ikke skal få straff den første gangen. Jeg bare mener at de skal få en sjanse til. Altså, ikke lukk dem inne for evig tid eller koke dem i olje eller noe slikt barbarisk tull. F.eks. for voldtekt første gangen ville jeg forelslå 6-8 ordentlige år fengsel (ca 10 norske fengselsår) i et ordentlig fengsel i starten og alternative opplegg etterhvert.

 

Det er andre gangen man skal få veldig lang straff, fordi de har virkelig ikke forstått. 3% av alle som misbruker barn blir tatt igjen iløpet av de neste 3 årene. Det er de som skal lukkes inne lenge, men førstegangere skal selvfølgelig få straff, men de skal få en ny sjanse, fordi mange av dem som voldtar, dreper, etc er folk som gjorde noe dumt i en del av livet sitt. Etter 6-8 år i fengsel er de trolig en helt annen person og 6-8 år i fengsel er lenge så det er avskrekkende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilket signal sender man hvis man ikke skal straffe de som begår en straff første gangen?

Da kan man jo drepe og voldta 1 gang da uten at det får reaksjoner:S sykt

Jeg har ikke sagt at man ikke skal få straff den første gangen. Jeg bare mener at de skal få en sjanse til. Altså, ikke lukk dem inne for evig tid eller koke dem i olje eller noe slikt barbarisk tull. F.eks. for voldtekt første gangen ville jeg forelslå 6-8 ordentlige år fengsel (ca 10 norske fengselsår) i et ordentlig fengsel i starten og alternative opplegg etterhvert.

 

Det er andre gangen man skal få veldig lang straff, fordi de har virkelig ikke forstått. 3% av alle som misbruker barn blir tatt igjen iløpet av de neste 3 årene. Det er de som skal lukkes inne lenge, men førstegangere skal selvfølgelig få straff, men de skal få en ny sjanse, fordi mange av dem som voldtar, dreper, etc er folk som gjorde noe dumt i en del av livet sitt. Etter 6-8 år i fengsel er de trolig en helt annen person og 6-8 år i fengsel er lenge så det er avskrekkende.

 

Da forstår jeg.

Det er vel ca slik det fungere pr dag?

Lenke til kommentar
Da forstår jeg.

Det er vel ca slik det fungere pr dag?

Nope. I dag får du like lang straff uansett hvor mange ganger du har gjort den kriminelle handlingen før. For det er et fengselsår 9 måneder og man får ofte sluppet ut før. I tilegg brukes det veldig mye av åpne instutisjoner som ligner på hus på landet, og lukkede er ikke veldig avskrekkende det heller. Det er en person som har laget en film ifra Sverige og deres fengsler

 

For å si det sånn, Norge er ikke veldig annerledes.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Voldtekt i seg selv er ikke det verste man kan gjøre med ett annet menneske. Imidlertid synes jeg at voldtekt av barn er det absolutt verste. Jeg ville heller blitt torturert enn voldtatt som barn. Jeg står fast ved at voldtekt av barn, i alle fall for de som ikke har "gyldig" unnskyldning eller er førstegangs"gjørende", burde gå av med døden. Med gyldig unnskyldning mener jeg f.eks. å ha blitt seksuellt misbrukt som barn, eller de som har en så stor mental sperre oppe i hodet at de ikke vet forskjell på rett og galt.

Lenke til kommentar
Voldtekt i seg selv er ikke det verste man kan gjøre med ett annet menneske. Imidlertid synes jeg at voldtekt av barn er det absolutt verste. Jeg ville heller blitt torturert enn voldtatt som barn. Jeg står fast ved at voldtekt av barn, i alle fall for de som ikke har "gyldig" unnskyldning eller er førstegangs"gjørende", burde gå av med døden. Med gyldig unnskyldning mener jeg f.eks. å ha blitt seksuellt misbrukt som barn, eller de som har en så stor mental sperre oppe i hodet at de ikke vet forskjell på rett og galt.

Så voldtekt er verre enn drap? :roll:

Lenke til kommentar
Hvilket signal sender man hvis man ikke skal straffe de som begår en straff første gangen?

Da kan man jo drepe og voldta 1 gang da uten at det får reaksjoner:S sykt

Jeg har ikke sagt at man ikke skal få straff den første gangen. Jeg bare mener at de skal få en sjanse til. Altså, ikke lukk dem inne for evig tid eller koke dem i olje eller noe slikt barbarisk tull. F.eks. for voldtekt første gangen ville jeg forelslå 6-8 ordentlige år fengsel (ca 10 norske fengselsår) i et ordentlig fengsel i starten og alternative opplegg etterhvert.

 

Det er andre gangen man skal få veldig lang straff, fordi de har virkelig ikke forstått. 3% av alle som misbruker barn blir tatt igjen iløpet av de neste 3 årene. Det er de som skal lukkes inne lenge, men førstegangere skal selvfølgelig få straff, men de skal få en ny sjanse, fordi mange av dem som voldtar, dreper, etc er folk som gjorde noe dumt i en del av livet sitt. Etter 6-8 år i fengsel er de trolig en helt annen person og 6-8 år i fengsel er lenge så det er avskrekkende.

 

Forstår fremdeles ikke logikken i at man skal risikere faren for gjenntagelse når det er helt unødvendig...

Lenke til kommentar
Mener på at det var snakk om en fra midt-østen.

 

Da synes jeg vi bare skal legge ballen død med en gang, vi vet jo alle at en innvandrer umulig kan være skyld i noe som helst, det er alltid kun samfunnet sin skyld, og vi er rasister hvis vi sier at de har gjort noe galt.

Min venninne ble voldtatt av en innvandrer 13. januar, og jeg har etterpå fått grundig høre at det ikke er snakk om noen voldtekt her på forumet, det er bare jeg som prøver å sverte innvandrerne fordi jeg er rasist.

Synd og leit at jeg er så rasistisk at min venninne må bli voldtatt bare for å korrigere meg og mine rasistiske synspunkter, men det er jo bra at jeg får som jeg fortjener!!! Kanskje jeg lærer til neste gang.

Lenke til kommentar
Mener på at det var snakk om en fra midt-østen.

 

Nå har jeg lest en del artikler i forbindelse med denne saken, og jeg kan ikke finne noe som indikerer at det var snakket om en fra Midt-Østen. Dermed, hvis du ikke kan trylle frem noe som kan underbygge din påstand så syns jeg du skal trekke tilbake påstanden.

Endret av statsviter
Lenke til kommentar
alle muslimske innvandrere er syke 'undermennesker'

 

+1

 

Så i følge din logikk, og på bakgrunn av fakta at en del etniske nordmenn har blitt dømt for pedofili og voldtekt av midreårige (faktisk i mange tilfeller personer med høy status i samfunnet), så er alle nordmenn syke "undermennesker"?

Endret av statsviter
Lenke til kommentar

Vel...

 

Jeg bor på sørlandet, og har undersøkt saken nærmere enn de fleste her. Denne gutten slutta på videregående på grunn av mobbing. Han har vært litt overvektig, og ble i tillegg mobbet som følge av rykter om at han var homofil. Han har en feminin væremåte, som underbygget disse ryktene.

 

Jeg vet ikke om han sitter i fengsel i Kr.sand, men om han gjør det kan jeg love deg at han sliter. Kjenner en del folk som jobber der. Har hørt de fortelle om tilstandene og normene der (på generelt grunnlag, ingen som har brutt taushetsplikten). På grunnlag av dette kan jeg si to ting:

 

- Unge, usikkre mennesker har lett for å bli utnyttet.

- Pedofile sliter VELDIG i fengslene. Disse må isoleres, for til tross for en befolkning med svært lav moral, er pedofili noe som slås hardt ned på av de farlige innsatte.

 

19- åringen dekker begge disse, og jeg kan bare tenke meg hvordan situasjonen hans er. Men igjen; er ikke sikker på om han sitter i Kr.sand, de ansatte har visst taushetsplikt ;)

 

 

Jeg ser at mange i tråden er uenige i at amputasjon og/eller sterilisering er en god i idè. Det blir av feil grunner, folkens. Pedofile er syke, og om man tar saksa og/eller to mursteiner fatt, vil fremdeles personen være syk. Klassing, på lik linje med lommemannen, vil fremdeles være et problem.

Jeg er på en måte enig at lengre straffer er en løsning, men det finnes (tro det eller ei) argumenter mot dette. Hvis en person som sitter inne i 20 år (for eksempel) kommer ut, hvordan tror dere hans mentale tilstand er da?

 

Jeg er faktisk FOR dødstraff for pedofile. Dette har vært diskutert til den store gullmedaljen i denne tråden.

Lenke til kommentar

Om jeg ikke tar feil er de eneste bevisene mot denne 17 åringen at han bor i nærområdet, samt at fotavtrykkene på overgrepsplassen er av samme type som skolene han har.

Disse skolene er vistnok ikke av de mest polulære.

 

imag0051l.th.jpg

Endret av Dj_Evelen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...