Gå til innhold

Hvem kan voldta en 9- åring? Kun generell diskusjon tillates!


Anbefalte innlegg

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg er nå av den oppfatning at elementer som er uønsket for felleskapets beste kan forkastes til felleskapets beste. Det er slik vår art har klatret til toppen av næringskjeden tidligere. Det er slik arter som holder seg på toppen av næringskjeden opererer. De tar vare på hverandre, men ofrer seg for gruppen. Enkelte suksessfulle insektarter har kamikazekrigere, de dør så fort de stikker fienden, for å beskytte resten av gruppen.

 

Løvene har en kraftig felleskapsfølelse, de jakter sammen og vokter barna sammen. Men er du så dum at du kødder med felleskapets interesser, ja - så dreper de deg.

 

I dag er vi litt for opptatt av å beskytte forbryterne, det er liksom synd på dem. Å stakkars, de har hatt en vanskelig oppvekst. Vanskelig oppvekst meg langt opp etter ryggen! Barna i Afrika har en vanskelig oppvekst, folk i dette landet har en jævlig beskyttet og enkel oppvekst i den store sammenhengen. Jada, jeg vokste selv om med en hverdag preget av vold og faenskap, fordi muttern aldri klarte å finne en fyr som ikke gav henne deng, eller som ikke drakk seg møkka full hele tiden. Flyr jeg rundt å dreper folk? Driver jeg å banker opp og voldtar folk? Nei, jeg gjør ikke det. Ikke har jeg fått noen psykisk behandling heller, ikke har jeg fått noen oppfølgning av staten heller. De som synes så jævlig synd på forbryterne, burde lære seg å synes synd på de som lider under slik gærninger det er synd på. Voldtektsmenn, voldsutøvere og mordere. Folk får livene sine ødelagt av slike folk, hver eneste dag i dette landet - og så sitter det faktisk folk her og prøver å forsvare slik oppførsel, med utsagn som: "Stakkars dem, de vet ikke hva de gjør." Det er så bullshit! ALLE vet at det er galt å voldta en 9-åring, ALLE vet at det er galt å drepe andre mennesker, ALLE vet at det er galt å rane og banke opp folk - om du ikke har fått det med deg, så er ditt liv intet verd for felleskapet og er derfor verd å miste.

 

Helt enig, takk for ditt innspill!

 

 

Forøvrig; jeg må si denne tråden bærer preg av mange sveitsiske holdninger. Vil applaudere de som sympatiserer med voldtektsmenn, det er det ikke mange som tørr å gjøre!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Først sier du deg enig med NikkaYoichi og så appluderer du til dem som sympatiserer med voldtektsmenn...

 

Hva er din egen mening om denne saken?

 

Vel, jeg forstår at min "applaus" til "sympatisørene" kan misforstås. Jeg applauderer motet deres, men er helt vanvittig uenig.

 

 

Hva jeg mener?

 

Jeg bor på Sørlandet, og har en nær oppfatning av hva slags menneske som skjuler seg bak det media omtaler som "17- åringen". Det er snakk om en mildt sagt mindre begavet person, som antageligvis ikke er helt hundre prosent klar over hva han har gjort. Han ble mobbet på videregående, og har vært en person som likte å leke med de små barna på fritiden. Hvordan skal man straffe en sånn person, og bør han i det hele tatt få lov til å komme ut i samfunnet igjen?

 

Jeg mener at livet til denne niåringen representerer et sterkt argument mot å la voldtektsmenn og pedofile få en "ny sjanse". Mannen/gutten og de andre dømte er ikke kriminelle i den forstand at de øker sin velstand på bekostning av andre med ulovlige midler. De er mentalt syke mennesker, og så vidt jeg vet er det ingen vaksine/kur mot pedofili. Man kan ikke risikere at denne 17- åringen kommer ut igjen om f.eks 10 år, og forgriper seg på nytt. Det har ikke samfunnet råd til, fordi vi ikke kan ofre barn på bekostning av å gi sinnssyke mennesker en ny sjanse.

 

Jeg sa meg enig med NikkaYoichi fordi han virker reflektert, ærlig og seriøs, samt at han faktist skriver omtrent det samme som jeg ville gjort. F.eks:

 

I dag er vi litt for opptatt av å beskytte forbryterne, det er liksom synd på dem.

 

I tillegg til:

 

Folk får livene sine ødelagt av slike folk, hver eneste dag i dette landet - og så sitter det faktisk folk her og prøver å forsvare slik oppførsel, med utsagn som: "Stakkars dem, de vet ikke hva de gjør." Det er så bullshit! ALLE vet at det er galt å voldta en 9-åring, ALLE vet at det er galt å drepe andre mennesker, ALLE vet at det er galt å rane og banke opp folk - om du ikke har fått det med deg, så er ditt liv intet verd for felleskapet og er derfor verd å miste.

 

 

Dette er det mange ikke klarer å se i denne og den gamle tråden. Det er et voldsomt fokus på de kriminelle, og at man må hjelpe dem. Hvorfor skal man hjelpe dem? Hvorfor kan man ikke bare ta den enkle løsningen, og sende dem til en eller annen forlatt, øde plass hvor de kan danne sitt eget samfunn? Jeg husker jeg ble fortalt av en som jobbet i rettsvesenet at Norges dyreste fange koster samfunnet 20 millioner hvert år. Jeg mener det er uetisk å betale 20 millioner i året for å holde en innsatt fengslet, fordi det alltid kommer til å være alternative plasser disse pengene kunne blitt plassert. Hvor mange liv tror du ikke disse pengene kunne reddet i Afrika? Hvor mange jenter hadde ikke sluppet å bli tvunget ut i prostitusjon, hadde de fått sjansen til å gå på skole?

 

Jeg er stort sett enig med det du sier Glimti.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er litt skummelt at det hos mange virker som at selvtekt i sedelighets saker nesten er helt ok.

Vi har et rettsvesen i norge ikke bare for å sikre samfundet og straffe lovbrytere, men også for å forhindre justismord.

Jeg tror jeg er en av de få som skjønnte utsagnene til Tor Erling Staff i "lommemann saken"

da folk flest går helt av skaftet og skal ha dødstraff for tafsing på mindreårige, men om det er snakk om mord på åpen gate så er det helt greit at gjerningsmannen omtales som et offer.

Lenke til kommentar

Det er en veldig enkel verden du lever i Glimti. Noe galt med systemet? Så ta å fiks det. En voldtektsmann? Kutt av han ballene, så vil han aldri gjøre det igjen.

 

La oss si at denne niåringen vokser opp med store psykiske problemer etter denne voldtekten, og ender opp med å forgripe seg på sine egne barn (ja, jeg regner med du er klar over at personer som mishandlet som barn gjerne ender opp med å mishandle sine barn, eller kanskje noe verre). Hva skal vi gjøre da? Skylde på svikt i systemet, kastrere han og kaste han i fengsel resten av livet sitt?

 

NikkaYoichi skriver at det er for mye fokus på å beskytte forbryterne, og for lite på ofrene. Det er mulig, men ingen i denne tråden later til å vie en tanke på offeret, men heller å slukke sin egen hevnlyst. Fokuset på å straffe forbryteren her er bare kvalmende, og ikke minst lite gjennomtenkt. Beklager Glimti, men det er nok langt tryggere for alle å la denne voldtekstmannen gå fri enn å la han komme tilbake etter 20 år på isolat.

 

Og nei, dette var ikke et forsøk på å argumentere mot fengselsstraff.

Lenke til kommentar
Diskusjonen er ikke basert på religion eller kultur.

 

Emnetittelen ble endret av moderator, så det hadde ikke jeg kontroll over.

Jeg må innrømme at jeg ble nyskjerrig på hva som var den originale tittelen.

Men hva er det du egentlig er ute etter med denne tråden?

På meg så virker det ut i fra første posten din at du prøver å finne navnet på denne 17-åringen. Og da kan jeg bare spekulere i motivet. Som f.eks, spre hatmeldinger på nett, eller plage og fornærme hans famile og venner. Den tiltalte sitter i varetekt, så han får ikke med seg noe av dette uansett.

Og med det sagt, det er ingen domfellelse her. Og heller ingen tilståelse, etter det jeg har fått med meg. Det hadde forresten ikke vært en verdenssensasjon om politet har arrestert en som er uskyldig.

Lenke til kommentar
Hvorfor vil du vite om det var av interesse for meg?

Jeg ville ikke vite OM det var av interesse, jeg ville vite hvorfor. Du har allerede sagt at det var av interesse.

 

Han lurer vel på om du ville oppspore typen for å ta ham. ;)

Med tanke på at han sitter i varetekt, så er vel ikke det så lett?

Lenke til kommentar
Han lurer vel på om du ville oppspore typen for å ta ham. ;)

Med tanke på at han sitter i varetekt, så er vel ikke det så lett?

Med tanke på rettsystemet i Norge, så er det vel ikke mer enn 2-3 uker før han er ute i friluft igjen. Det er jo greit å vite om vedkommende jobber i barnehagen hvor du har dine barn, eller om han er den greie nabogutten som bruker å sitte barnevakt.

Lenke til kommentar
Med tanke på rettsystemet i Norge, så er det vel ikke mer enn 2-3 uker før han er ute i friluft igjen. Det er jo greit å vite om vedkommende jobber i barnehagen hvor du har dine barn, eller om han er den greie nabogutten som bruker å sitte barnevakt.

Folk som er tiltalt for voldtekt av barn slipper vel ikke ut av varetekt før rettsaken, om ikke siktelsen frafalles.

Lenke til kommentar
Med tanke på rettsystemet i Norge, så er det vel ikke mer enn 2-3 uker før han er ute i friluft igjen. Det er jo greit å vite om vedkommende jobber i barnehagen hvor du har dine barn, eller om han er den greie nabogutten som bruker å sitte barnevakt.

Folk som er tiltalt for voldtekt av barn slipper vel ikke ut av varetekt før rettsaken, om ikke siktelsen frafalles.

Jeg tenker på etter domfellelse jeg. Kanskje vi må strekke oss til 2-3 måneder om han i det hele tatt dømmes til fengselsstraff.

Lenke til kommentar

Denne voldtektsmann ble selv voldtatt som barn. Dette var den eneste måten han greide å fortelle oss andre om sitt problem. Han trenger hjelp. Det gjør naturligvis også barnet som ble voldtatt. Men også personen som voldtokk 17-åring osv.

Ove38

 

Med den tankerekken åpner man for at det er greit å voldta folk i all evighet så lenge man selv ble utsatt for det samme som barn og det er en feil tanke!

Nei, voldtektsoffere må få anledning til å fortelle andre om sin opplevelse uten å voldta noen.

Endret av Ove38
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...