Gå til innhold

hacked med authenticator? hjelp!

Anbefalte innlegg

I dag våknet jeg opp at jeg logget inn som vanlig, plutselig får jeg authenticator opp!

Jeg har ikke kjøpt dette. Og nå kommer jeg meg ikke inn i sidene til blizzard, for den vil ha authenticator også.

Ringte dem og dem ville vite fav filmen min for 5 år siden, det var bom.

:no: :no:

Jeg har ikke gått inn på noe snuskete sider i det siste. Det har vært bare gmail, vg, wowhead, wowheroes, blizz sine sider og 2-3 guild sider den siste uka. Dvs ikke noe annerledes og spesielt, hvorfor og hvordan har dette skjedd?

Endret av Kvikkeh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I dag våknet jeg opp at jeg logget inn som vanlig, plutselig får jeg authenticator opp!

Jeg har ikke kjøpt dette. Og nå kommer jeg meg ikke inn i sidene til blizzard, for den vil ha authenticator også.

Ringte dem og dem ville vite fav filmen min for 5 år siden, det var bom.

:no: :no:

Jeg har ikke gått inn på noe snuskete sider i det siste. Det har vært bare gmail, vg, wowhead, wowheroes, blizz sine sider og 2-3 guild sider den siste uka. Dvs ikke noe annerledes og spesielt, hvorfor og hvordan har dette skjedd?

Blitt hacked på akkurat samme metode jeg og, vet ikke hvordan jeg ble hacket, men fikk ihvertfall fiksa det ved å kontakte Blizzard via https://eu.blizzard.com/support/webform.xml?locale=en_gb

Du kan verifisere at kontoen er din ved å legge et bilde av en gyldig ID med bilde på( f.eks bankkort eller førerkort om du har) Om ikke kan du skrive ned WoW-License Koden som er brukt på accounten, den som står i WoW-coveret, CD_keyen.

Lykke til!

PS: Anbefaller på det sterkeste å skaffe din egen authendicator!

Endret av Marwon
Lenke til kommentar

Jeg har rememember account name, så skriver ikke account name, har ikke gjort det på lenge :no: :no:

Har sendt passbilde, så får håpe det holder. Trist å se sin egen char splitter naken bortsett fra ashen verdict rep ringen som de ikke fikk solgt. :dontgetit:

Lenke til kommentar

-Registerer seg på random forums/gold sellers registering osv

-Kjøper gull

-deler sin email med haxx0rs (spesielt ved kjøp av gold)

-Joiner random guilds og registerer seg på de fake forums

-Søker på google på wow sider som er fake (skjer ofte hvis personen ikke husker riktig url og havner rett i saksa)

Jeg kan ikke si at anti virus er noe fordi jeg har aldri brukt det, aldri blitt hacked, aldri har PCen dødt eller krasjed pga virus, så slikt klarer jeg meg fint uten ;)

Personen må være mer varsom når man surfer alt som har med wow å gjøre generelt, er nok det som er største problem.

Lenke til kommentar

Nå føler jeg at jeg må adde litt. Jeg er overaska at jeg har fått kontoen tatt fra meg på denne måten nettopp fordi jeg har vært forsiktig. Jeg har aldri kjøpt gold eller noe slags tull, bruker ingen ulovelige programmer. Deler ikke kontoen min med noen.

Jeg har updata Avast, Norten som er på hele tiden.

Jeg har ikke gått inn på sider jeg ikke VET at er sikre. Jeg svarer ikke på bullshit, eller noen mails fra 'blizzard'.

I såfall er det wowheroes.com, wowhead.com og wowwiki som er dårlige.

Det eneste som jeg har gjort /browsa i det siste som jeg kan tenke kan være årsaken er random blogger om WoW. 4-5 av de. Og registert meg på 2 guild sider/forums siste uka.

Nå kommer det til å ta opptil 2 dager å få kontoen tilbake. ;/

Jeg trodde jeg var forsiktig. Fra nå av tørr jeg ikke å gå innpå wowhead engang.

Men bare et tips, ikke anklag alle som får kontoen stjelt om å være gold buyers og idioter som trykker på alt.

Endret av Kvikkeh
Lenke til kommentar
Nå føler jeg at jeg må adde litt. Jeg er overaska at jeg har fått kontoen tatt fra meg på denne måten nettopp fordi jeg har vært forsiktig. Jeg har aldri kjøpt gold eller noe slags tull, bruker ingen ulovelige programmer. Deler ikke kontoen min med noen.

Jeg har updata Avast, Norten som er på hele tiden.

Jeg har ikke gått inn på sider jeg ikke VET at er sikre. Jeg svarer ikke på bullshit, eller noen mails fra 'blizzard'.

I såfall er det wowheroes.com, wowhead.com og wowwiki som er dårlige.

Det eneste som jeg har gjort /browsa i det siste som jeg kan tenke kan være årsaken er random blogger om WoW. 4-5 av de. Og registert meg på 2 guild sider/forums siste uka.

Nå kommer det til å ta opptil 2 dager å få kontoen tilbake. ;/

Jeg trodde jeg var forsiktig. Fra nå av tørr jeg ikke å gå innpå wowhead engang.

Men bare et tips, ikke anklag alle som får kontoen stjelt om å være gold buyers og idioter som trykker på alt.

Du kan godt bli hacket uten å ha gjort noe "dumt" i forveien. Det er ikke slik at du må ha gjort noen av tingene som blir nevnt i tråden her.

Jeg ble selv hacket rett etter jeg merget med battle.net, noe veldig mange ble. Jeg opprettet en helt ny e-post konto for dette, men ble alikevel hacket.

Blizzard la seg "flat" samme dag, og jeg fikk alt tilbake i løpet av 24 timer.

Shit happens, men slapp av, du får alt tilbake.

Lenke til kommentar
Det er utbredt, men langt fra det beste. Brukte Norton fra 2005 til 2009 (inntil MSE kom ut) og med MSE har det blitt store forandringer. PCen er raskere, kortere oppstart tid, lettere og konfigurere og det stenger ute keyloggers etc. med en gang...

Det var jo akuratt det jeg sa...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...