fiskercool Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) -Hei, Etter jeg koblet opp dreieretninsvender med to hastgheter, og testet, begynnte det ettervert å ryke og luktesvidd. Er det pga kobl.feil eller dårligviklinger(noe jeg byttet, men luktet svidd fremdeles). Kan det hende at lageret er gåent? Hva er sjansen for at motoren luktet svidd og ryker pga kobl. Feil. Ville da ikke kortslutta, kontaktene med ledningene er godt skrudd igjen. Endret 14. februar 2010 av Marekatten Bruker har fjernet innlegget. Gjenopprettet innlegg og emnetittel Lenke til kommentar
Patz Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Du kan jo bare måle viklingene og se om de er ok? Om det kan være kulelagrene er jo spørs hvor stor motoren er og antall polpar (hastigheten) på motoren. Er det en liten motor så er det vel usansynlig. Lenke til kommentar
V_B Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) Hei, Etter jeg koblet opp dreieretninsvender med to hastgheter, og testet, begynnte det ettervert å ryke og luktesvidd. Er det pga kobl.feil eller dårligviklinger(noe jeg byttet, men luktet svidd fremdeles). Kan det hende at lageret er gåent? Hva er sjansen for at motoren luktet svidd og ryker pga kobl. Feil. Ville da ikke kortslutta, kontaktene med ledningene er godt skrudd igjen. Ops, lest litt feil. Det blir jo vanskelig å anta noe, men jeg ville sett på de mekaniske roterende delene. Hvor begynner det å ryke ? Endret 21. januar 2010 av Rosemount Lenke til kommentar
fiskercool Skrevet 21. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) - Endret 4. februar 2010 av Sparegriis Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) er motoren koblet i riktig konfigurasjon ihht forsyningsspenningen (stjerne/trekant)? Endret 21. januar 2010 av SirAmp Lenke til kommentar
Sopps Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 har du brukt motorvern eller motorvernbryter? kjører du en 3 fase motor på 2 fase tilførdsel til motor? mangler du motorvern så kan motoren gå seg varm med en liten feil. fungerer vifta på motoren? har du 3fase motor og 3 fase tilførdsel til motoren så går ting greit. men hvis du kobler av ene fase og starter opp eller starter opp å fjerner ene fasen så vil motoren gå på 2 fase. så vil den gå seinere og slite, utvikler varmegang og motorvern slår ut. har du ikke motorvern så kan du kanskje ha brent lederne i motoren. i koblingshuset så kommer lederne opp av motoren gjennom noe skummateriale eller ei strømpe så her er ikke motoren tett. kanskje det er smøremidleret i viklingene som smelter? uansett, hvorfor bruker du dahlandermotor? og hvorfor ikke asynkron som du finner mest av i hele verden. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Originalinnlegg og emnefelt var slettet av brukeren. Dette er IKKE tillatt. Jeg har gjennopprettet de, men dessverre fikk jeg ikke gjenopprettet et av brukerens svar i tråden. Gjentakelse vil føre til utestengelse for å hindre at andre tråder blir ødelagt. Vil minne brukeren om at jeg vil følge med på brukerens poster, og "tar vi" han i å ødelegge andre tråder innenfor noen dager, så kan innleggene gjenopprettes uten problemer så det er ingen vits å prøve. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå