Gå til innhold

Hvilken skal jeg velge? HTC HD2 eller Nexus one?

HegeHe

Anbefalte innlegg

Jeg er helt uerfaren på smartphone-markedet, og aner ikke hva jeg skal velge..

Har egentlig sett meg ut en Nexus One, pga android virker supert og det er i det hele tatt en helt fanastisk telefon..

Jeg kommer til å bruke den til å surfe på, motta mail og generelt det man bruker en smartphone til.. Ikke feil om man kan enkelt sende trådløst internett som HD2 har når vi er på hytta..

Ulempen med Nexus one er jo selvfølgelig at den er utelukkende på engelsk, både med tanke på talekommandoer, og menyer. Menyene er jo ikke noe problem og man kan jo installere norsk tastatur sp den biten er jo grei..

Men HTC var helt sikre på at man ikke kunne legge inn norsk OS på en Amerikanskkjøpt telefon.. Noe jeg synes er rart da..

men hva skal jeg velge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har akkurat bestilt HD2. Vurderte også Nexus one, men den hadde ikke multitouch, noe som ble avgjørende i valget for min del. Er møkk lei av kun å ha dobbel-tap som zoom funksjon.

Engelsk har ikke vert noe problem for meg det siste året (har brukt Xperia X1 med engelsk OS). Det er en tilvenningssak, og jeg må nesten innrømme at jeg gruer meg liiitt til å bruke norsk Windows mobile :)

Men for all del. Bryr du deg mindre om multitouch, så kan du vel egentlig ikke gå feil med noen av telefonene. Skal du ha den som en litt "morrotelefon" så vil vel kanskje Nexus One være hakket foran (pga Android). Applikasjonsbutikken til android er svær i motsetning til Windows sin latterlige Marketplace som rett og slett suger. Har også inntrykk av at det er mere gratis applikasjoner til android enn f.eks. iPhone (prosentvis). For ikke å snakke om Marketplace..

Men som important-person telefon er vel kanskje (?) Windows mobile hakket bedre :)

(Men alt dette er bare synsing fra min side) ^^

Lenke til kommentar

Takk for svar, Nexus one har multitouch, bare se her:

Det er bare ikke alle aplikasjonene som har det..

Og den engelske og nordiske versjonen kommer med det på alt, men i USA er det vistnok bare iphone som har rettighetene til mulittouch eller noe sånnt..

Blir vel at jeg bestiller meg en Nexus one.. men setter pris på flere svar!!

Lenke til kommentar
Nexus one har multitouch

Ok, det visste jeg ikke om :) Så bare en video av Phonedog på youtube at den ikke hadde multitouch.

Men ja, Nexus One virker som å være en fantastisk telefon, så jeg tror ikke du kan gå feil med noen av de to du ser på.

Lenke til kommentar

Neida, nexus one har støtte for multitouch den, apple har slett ikke patent på det.

Dere mener sannsynligvis pinch to zoom, i maps og web-browseren.

Kan ikke engang se nytten, da må man jo bruke to hender for å betjene telefonen, det er jo bare noe eye-candy så man kan vise iphone-brukerne at det ikke bare er deres telefon som har den fæncy funksjonen... :/

Lenke til kommentar

Men navigasjonen i nexus one, vil den funke i Norge?

Var noen inne på nexusforum.net som mente den ikke fungerte i deres land.. vet ikke helt hvor det er da.. men navigasjon og google maps og sånn..

Jeg kommer nok til å bestille N1 i kveld.. så har jeg den om en uke.. weeeee

Endret av HegeHe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...