Faktum1 Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Ser etter et sted i Oslo hvor man kan få kjøpt et billig og godt brød til under 15kr. Spiser utrolig mye brød så prøver å være litt økonomisk når det kommer til brød. Noen tips? Har prøvd 5krs kneipen fra Rema1000, men klarte bare ikke å få den i meg. Vurderer å skaffe meg fryser så jeg kan fryse ned brød som er satt ned i pris, men hvordan er det egentlig å spise brød som er tint opp? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Å spise opptint brød er ingen problem. Lenke til kommentar
DCG Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Om du ikke klarer å spise hele brøder før det blir dårlig/tørt så kan det være greit å skjære det i to og legge den ene delen i fryseren. Smaker helt greit etterpå. Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Kjøp deg en brødbakemaskin Og når du er klar for å oppgradere, en god kjøkkenmaskin og store fine brødformer og bak selv. Det går faktisk veldig fort og er ikke mye arbeid! Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Som nevnt, begynn å lag dine egne brød. Både rimeligere og ikke minst sunnere enn det meste som blir solgt i butikk! Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Du glemte det aller viktigste: mye bedre! Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Du glemte det aller viktigste: mye bedre! indeed! Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Kneip brødet til Rimi til 7,- er helt kurant. Bare synd mange av butikkene spekulerer i å ta inn så få at de er utsolgt innen kl 10, eller gjemmer de på bakrommet til de dyrere brødene er utsolgt. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Kneip brødet til Rimi til 7,- er helt kurant. Smaken kan jo alltids diskuteres, selv fortrekker jeg hjemmelaget. Derimot så har kneip lite fullkorn og dermed mindre bra for kroppen. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Kneip brødet til Rimi til 7,- er helt kurant. Smaken kan jo alltids diskuteres, selv fortrekker jeg hjemmelaget. Derimot så har kneip lite fullkorn og dermed mindre bra for kroppen. hehe, nei mot hjemmebakt taper det brødet med glans. Men som et ferdig brød til under 10ern synes jeg det er kurant. Akkurat hvor godt det er for magen tenker jeg ikke så ofte på gitt. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Akkurat hvor godt det er for magen tenker jeg ikke så ofte på gitt. Dette blir vel etterhvert en tråd som tilhører andre deler av forumet! Men det er dette med å få i seg de gode karbene vs. de ikke gode.... Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 (endret) Jeg burde nok vært mer opptatt av slik ting ja. Men om dagen lever jeg på NAV og da må jeg si prisen veier tyngre enn sunnheten veldig ofte. Endret 22. januar 2010 av archongamer Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 DET er en ærlig sak! Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 På coop butikkene er det ukestilbud på forskjellige brød. Dem koster rundt 13 kr tror jeg.. Kneip er oppskrytt. Lenke til kommentar
L4ffen Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 French Bakeries: Stenovnsbakt grovbrød - kjøpes på rema og er utolig godt! Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Skikkelig brød, som er billig, godt og sunt? Hoho.. det finner du ikke på Rema nei! Baker du selv, og er flink til å kjøre på med helkorn (hvete, linfrø, slike ting), litt kjerner (gresskar, solsikke), grovt sammalt mel (gjerne spelt, om du har noen kroner ekstra), så kan du få brød som både er skikkelig, rimelig (med litt kløkt kommer du greit ned på rundt kr 10,- pr brød), og ikke minst skikkelig sunt og garantert uten dritt. Kneippbrød til 5 kr i butikk må en forvente er smekkfullt av søppel og direkte usunt. Det kan knapt kalles brød. Å bake selv er enkelt når en får taket på det, det anbefales virkelig. Ikke er det mye arbeid heller. Det tar litt tid, deigen skal jo heve og slikt, men i den tida kan man gjøre helt andre ting. Så skaffer du deg fryser, eller kjøleskap med en liten fryser i (hvem i alle dager har ikke fryser?), og deler brødene i to før du fryser dem. Frys dem mens de er ferske, så snart de har kjølt ned, og de vil være omtrent like ferske og deilige når du tar dem opp av frysen igjen noen dager seinere. Enkelt og greit Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Hvordan funker sånne brødmaskiner? Er det bare å helle deigen i maskina, så tar den av seg av hevingen og alt det andre arbeidet? I så fall så er det genialt og skal kjøpes. Lenke til kommentar
Brotato Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 kneip smaker poo. Men hva med mjøsbrødet? (veit ikke om de selger det is oslo da...) koster vel litt over 10 kr og er det brødet jeg veit om Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 I prinsippet er det sånn de fungerer ja. Ingrediensene kastes oppi, sett på lokket og trykk på knappen - så skal brødet gjøre seg selv omtrent. En ulempe er dog at du kun får laget ett brød i slengen, i tillegg har du ikke særlig styring med heving og slikt som ellers er relativt viktig for kvaliteten på brødet. Kjøp deg heller en god kjøkkenmaskin, du bruker kun 5 minutter på å slenge sammen en deig til passe konsistens og mengde med litt trening. I tillegg kan du bruke en kjøkkenmaskin til så innmari mye annet - en brødbakemaskin er jo ubrukelig til annet enn brødbaking. Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Godt poeng, det med kjøkkenmaskinen. Takk skal du ha! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå