Gå til innhold

Billig og godt brød?

Faktum1

Anbefalte innlegg

Ser etter et sted i Oslo hvor man kan få kjøpt et billig og godt brød til under 15kr. Spiser utrolig mye brød så prøver å være litt økonomisk når det kommer til brød.

Noen tips? Har prøvd 5krs kneipen fra Rema1000, men klarte bare ikke å få den i meg.

Vurderer å skaffe meg fryser så jeg kan fryse ned brød som er satt ned i pris, men hvordan er det egentlig å spise brød som er tint opp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kneip brødet til Rimi til 7,- er helt kurant.

Smaken kan jo alltids diskuteres, selv fortrekker jeg hjemmelaget.

Derimot så har kneip lite fullkorn og dermed mindre bra for kroppen.

hehe, nei mot hjemmebakt taper det brødet med glans.

Men som et ferdig brød til under 10ern synes jeg det er kurant.

Akkurat hvor godt det er for magen tenker jeg ikke så ofte på gitt.

Lenke til kommentar

Skikkelig brød, som er billig, godt og sunt? Hoho.. det finner du ikke på Rema nei!

Baker du selv, og er flink til å kjøre på med helkorn (hvete, linfrø, slike ting), litt kjerner (gresskar, solsikke), grovt sammalt mel (gjerne spelt, om du har noen kroner ekstra), så kan du få brød som både er skikkelig, rimelig (med litt kløkt kommer du greit ned på rundt kr 10,- pr brød), og ikke minst skikkelig sunt og garantert uten dritt.

Kneippbrød til 5 kr i butikk må en forvente er smekkfullt av søppel og direkte usunt. Det kan knapt kalles brød.

Å bake selv er enkelt når en får taket på det, det anbefales virkelig. Ikke er det mye arbeid heller. Det tar litt tid, deigen skal jo heve og slikt, men i den tida kan man gjøre helt andre ting.

Så skaffer du deg fryser, eller kjøleskap med en liten fryser i (hvem i alle dager har ikke fryser?), og deler brødene i to før du fryser dem. Frys dem mens de er ferske, så snart de har kjølt ned, og de vil være omtrent like ferske og deilige når du tar dem opp av frysen igjen noen dager seinere.

Enkelt og greit ;)

Lenke til kommentar

I prinsippet er det sånn de fungerer ja. Ingrediensene kastes oppi, sett på lokket og trykk på knappen - så skal brødet gjøre seg selv omtrent.

En ulempe er dog at du kun får laget ett brød i slengen, i tillegg har du ikke særlig styring med heving og slikt som ellers er relativt viktig for kvaliteten på brødet.

Kjøp deg heller en god kjøkkenmaskin, du bruker kun 5 minutter på å slenge sammen en deig til passe konsistens og mengde med litt trening. I tillegg kan du bruke en kjøkkenmaskin til så innmari mye annet - en brødbakemaskin er jo ubrukelig til annet enn brødbaking.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...