Gå til innhold

Youtube starter videoutleie

Anbefalte innlegg

Og Zpeed, nettet i norge er generelt bra. Og det er MYE MYE bedre enn hva som kreves for å streame HD filmer fra Youtube.

Jeg har ikke sjekket i det siste, men der jeg kommer fra var det en begrensning på 2Mbit ADSL. At dette er mye bedre enn det som kreves for å streame HD fra youtube er nok en smule skivebom, og det sier du egentlig selv.

Nøkkelord: generelt.

Du skriver "Og det er MYE MYE bedre enn hva som kreves for å streame HD filmer fra Youtube", tolkes dithen at det iallfall er godt nok til å streame HD fra youtube (over hele fjøla).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, vi ser hvor det bærer og da må vi gjøre noe nå.

Enig, men så lenge kari og ola ikke bryr seg så kommer det ikke til å skje. Og skulle staten sponse noe, så ville det å være å sponse nett til de som per i dag ikke har mulighet til å få det i det heletatt.

Du skriver "Og det er MYE MYE bedre enn hva som kreves for å streame HD filmer fra Youtube", tolkes dithen at det iallfall er godt nok til å streame HD fra youtube (over hele fjøla).

Så du bare glemte det jeg skrev i settningen rett før? Jeg synes det var ganske åpenbart at jeg ikke trodde alle hadde bra nett. Dette var også snakk om streaming er noe å satse på. For fakta er at nettet i norge er generelt langt over det som kreves for å streame HD.

Lenke til kommentar

Det er da ikke bare maksimal nedlastingshastighet som kan gjøre det vanskelig å streame filmer? Jeg har selv mer enn raskt nok internett til å streame 720p-filmer, men det hjelper ikke når jeg får maksimalt 200-300 kBps fra sider som YouTube, som er langt under den maksimale hastigheten til linjen min.

Lenke til kommentar

Ja, youtube har vært varierende en stund når det gjelder server kapasitet. Men dette er nok ikke et issue på servere med filmer man betaler for.

edit: noen som vet hvor man kan teste dette? Skulle så live i dag skulle det ikke?

Endret av Zappy
Lenke til kommentar
And so, we are excited today to announce our partnership with the Sundance Film Festival to make five films from the 2010 and 2009 festivals available for rent for U.S. users on YouTube starting this Friday and running through Sunday, January 31
kilde

Uansett, så er de øverst på hjemmesiden til youtube, koster 4 dollar per film, men vi kan ikke bruke det, enda.

Lenke til kommentar

Det jeg gruer meg til er alle de elendige løsningene som vil settes opp. Google var her inget unntak, ref. min post om krav til lagring av kredittkortinfo og CVC for å opprette leieprofil.

Viasat er knusende elendig teknisk sett selv om de har holdt på i flere år med dette. Og det samme med CDON.COM. Elendige løsninger som fungerer på et fåtall maskiner i en bolig, om du er heldig.

Så det er med en skrekkblandet fryd og viten om mye frustrasjon ved bruk av disse tjenestene jeg ser fremover. Det vil ta meget lang tid før dette er på linje med kvaliteten til en tjeneste som spotify for musikk eks. Og ennå lenger tid før det vil være bedre gjennomført enn å laste ned pirat.

Den vanlige standarden blant de fleste som leier ut og stremaer over nett i dag eller laster ned har følgende frustrasjonsårsaker:

- De krever internet explorer og/eller mediaplayer pga. de håpløse DRM løsningene de har inkorporert

- Kan kun vises på maskinen du leide eller lastet ned fra.

- Ofte feil i drm repository som skaper ytterligere problemer.

- undertekster virker ikke i veldig mange tilfeller

- man opplever ofte feil skalering på bildet eller at små eller store deler av bildet forsvinner utenfor skjermen. Noen ganger ser man bare et hjørne av filmen.

- spoling er håpløst eller ofte ikke mulig og får man en stopp som man ofte opplever i disse tjenestene må man se filmen fra start av.

- feil i sykronisering av lyd og bilde, spesielt om tjenesten tilbyr spoling og du var så dum å prøve det.

- elendig support og har du problemer går ofte filmleien ut før du får sett filmen.

Og mye mer.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...