Gå til innhold

[Løst]Transportalternativer for lite flyttelass?

Anbefalte innlegg

Nærmere sommeren skal jeg flytte med et lite flyttelass fra Trondheim til Oslo-området. I den forbindelse prøver jeg å få oversikt over hvilke transportalternativer som finnes, og fortrinnsvis finne det rimeligste alternativet.

Det er snakk om å få transportert noen møbler og en del småting, sannsynligvis tilsvarende maks 2 palleplasser (eller cirka 5-6 kubikkmeter?), over en strekning på omlag 560 km.

Foreløpig kan jeg tenke meg følgende transportmuligheter:

- Leie varebl/lastebil, og transportere selv (gratis sjåfør lar seg ordne)

- Benytte et flyttebyrå som henter på den ene adressen og leverer på den andre

- Benytte et transportbyrå, med inn- og utlevering av flyttelasset på transportsentral

Jeg er imidlertid usikker på hva som er rimeligst, og jeg lurer derfor på om det er noen som har erfaring med lignende flytting, og har tips om hva som lønner seg? Eventuelt tips om transportfirmaer som har gode priser?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan leie en liten varebil fra f.eks. rentAwreck eller liknende. Blir ganske billlig!

Vet du om de lar deg leie bil i Trondheim og levere den inn ved en avdeling i Oslo-området? Fant ingen informasjon om det på nettsidene deres. Upraktisk om bilen må kjøres tilbake til Trondheim etter flytting.

Lenke til kommentar

Eit anna alternativ er å sjekke om det er noken leigebilar i trøndelagsområdet som skal nedover til Oslo igjen. Du får då kjøyre bilen gratis nedover i retur, meiner på det finnest ei nettisde med oversikt over leigebilar som skal flyttast fra og til forskjellige plasser i landet.

Skal kanskje litt til at du finner ein varebil kanskje?

Ellers så er vel det å leige seg ein liten varebil det greidaste om du har minst ein person til som kan hjelpe deg å bære inn flyttelasset. Om dere er tilsammen tre personar så kan to og to bære opp tunge ting og tredjemann kan pakke ut av bilen samt passe på flyttelasset.

Dette alternativet vil ikkje bli så dyrt.

Det enklaste men dyraste alternativet er å bruke eit flyttebyrå.

Om du skal bruke et transportbyrå så må du ha tilgang på bil i Oslo til å kjøyre flyttelasset frå sentralen og til boligen, så då er det kanskje egentlig like greit å berre leige ein bil som du også bruker til å kjøyre flyttelasset til Oslo.

Lenke til kommentar
Her er forresten den sida som har oversikt over ledige biler som du kan kjøyre gratis:

http://www.returbil.no/

Er kanskje tvilsomt at du finner ein varebil som skal fra Trondheim til Oslo på rett tid, men kanskje det kan være eit alternativ for gratis heimreiser til Trondheim f.eks i Høstferien?

Takker for tipset. Det blir nok ingen hjemreise til Trondheim siden hjemme egentlig er på østlandet. Skal nå flytte tilbake til hjemtraktene etter endt studium i Trondheim :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...