magicgunnar Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Jeg har en Fujitsu Siemens S2110. Den originale strømforsyningen er på 16V og 3.75A, dvs den leverer 60W. Så bestilte jeg denne strømforsyningen, men butikken sendte meg feil strømforsyning, den de har sendt meg er på 19V og tilsvarende lavere ampere, slik at effekten blir den samme. Det jeg lurer på er hvilke konsekvenser det kan få for laptopen min å bruke en strømforsyning med en annen spenning, i dette tilfellet 19V istedenfor 16V. Hvilke konsekvenser vil det også eventuelt ha om ampere er forskjellig? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Dette kan gi overbelastning i ladekretsen på den bærbare. I tillegg kan den ha annen polaritet (sjekk om minus skal være på indre eller ytre leder) slik at den kan kortslutte PCen. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Her kan du steke maskinen din i verste fall. Spenningen MÅ være lik, Amperen kan variere, for den er det PCen som bestemmer. Jo mer forbruk den har, jo mer Ampere trekker den. Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 22. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2010 Takk for svar! Polariteten er den samme, men nå har jeg altså returnert den og håper butikken ikke kløner til neste forsendelse også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå