Gå til innhold

Morrowind level-up problemer.

Anbefalte innlegg

Da jeg startet å spille Morrowind, merket jeg at det gikk temmelig fort å gå opp i level, jeg gikk i vilmarken i sirka en time (real-life) og slaktet monstrer, gjordet ikke oppdrag, men bare gikk omkring å drepte ting. Etter ca en time ja, så gikk jeg opp til level 5-8 husker ikke helt. Slikt er det ikke nå lengere, jeg brukte rundt en time med slakting av middelmonster, og økte bare med en og en halv level, og det gikk veldig tregt. En kompis av meg og jeg satt å spillte data i helga, vi spillte begge morrowind ved siden av hverandre, men han gikk opp seks leveler for hver level jeg gikk opp, altså i begynnelsen var jeg på level 16 og han på level femten, mens nå er jeg på level 18 og han på level 27. Jeg garanterer at vi gjør begge oppdrag, drar i huler slakter samme type dyr, men DET ER SANT han går faktisk mmye fortere opp i level enn meg. Det var vilt å se på, og jeg ble temmelig små irritert! Han bruker ingen cheats, mods, plugins andre exp pack eller versjoin enn meg, så jeg lurer på hva i huleste det kan være? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje hans skills passer mye bedre til de oppdragene dere gjør?

Det er jo bare skills du har på major og minor som fører til lvløkninging right?

Da er det jo naturlig å tro at alle oppdragene dere gjør passer bedre for kameraten din sine skills

Lenke til kommentar
Du går opp i level ved å forbedre Major skills... Dersom du f.eks. bruker enhåndssverd og ikke har det som Major, vil det ta lengre tid å gå opp i levels...

(Husker ikke i farten om det bare er major som gjelder, men de teller uansett tyngst...)

Det er både major og minor, de teller like mye. Men man går fortere opp i major skills, så det er riktig på en måte.

Lenke til kommentar
Takk folkens, dette gjorde meg mye observant, nå fikk jeg en litt sur magafølelse siden jeg har 100 i acrobatics, og det ikke er en major eller minor. Tusen takk! :D

Men det hjelper allikevel, på en måte. Hvis du bruker øks f.eks. og ikke har det som major eller minor og du går opp i level 3 ganger med det, da får du bonuspoeng til strength (trur jeg det var). Altså at du får tre ekstra strength for hvert poeng du investerer i det. Håper det var forståelig da. :shrug:

Lenke til kommentar

Level-up systemet i Morrowind er egentlig ganske enkelt, og også nokså logisk.

For hver gang du går opp ett poeng i major/minor skill, beveger du deg et hakk mot level-up. For hver gang du går opp ett poeng i en hvilken som helst skill får du 0.5 multiplier i governing attribute ved level-up, opp til max 5x. Hver enkelt misc skill kan dog gi maks 2x. Altså er det ikke noe vits å traine mer enn 4 poeng i hver misc skill før du skal gå opp en level.

Fordelen med experiencesystemet i Morrowind er at du får erfaring for alt du gjør, og ikke bare når du sloss. Du kan bli level 25 og vel så det uten å drepe ett eneste monster!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...