Gå til innhold

Bli sosionom eller ta utviklingstudier?

ak89

Anbefalte innlegg

Hei..

Sitter hær å snoker litt på studier. Har tenkt lenge på å gå sosiologi eller noe som er samfunnsretta. Men kommet frem til at jeg vil jobbe med unger på en eller anna måte, bare ikke lærer.

Har noen hørt noe om sosionom studiet eller utviklingsstudier? Er så utrolig usikker på hva jeg skal gå. Noen forslag?

Trenger litt hjelp :) Har gått salg og service så allmenn påbygg å nå er jeg snart ferdig med 2 år som lærling. Så nå vil jeg videreutdanne meg, men ikke inne salg og service har jeg funnet ut..

Håper noen har noen tips, råd, gode ord jeg kan trenger ;P Har lest masse om begge studiene. Men vet ikke hvordan veier blir videre. Med jobb osv..

- Aina

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei..

Men hva kan man jobbe med om man tar utviklingsstudier? Er det liksom muligheter for å klare å jobbe i Arendal? Eller Kristiansand?

Liker å ha muligheten til å jobbe i nærheten. Er redd jeg bare kan jobbe i storbyer med utvandring/innvandring osv.

Lenke til kommentar

Dette er vanskelig å svare på, da utviklingsstudier ikke er en profesjonsutdanning. Det vil si at du i teorien kan få alle slags jobber.

Men, er du interessert i å holde til i Arendal eller Kr.sand, så vil jeg nok ikke tro at det skal by på problemer, nesten uansett hvilken utdanning du tar.

Lenke til kommentar

Ja, det er vel ganske vanskelig å få jobber hær fra før, med mindre man vil bli lærer.

Jeg får bare håper jeg får noen råd, så jeg velger riktig. Uansett så har jeg noe å lene meg tilbake på.

Fagbrev i salg og service.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...