Putti Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Hei. Er en amatør og hobbyfotograf, som innvesterte i en G11 nettop. Har såvidt begynnt å ta bilder, helgen har gått med til å studere bruksanvisningen og kameraet. På mitt gamle digitalkamera brukte jeg å beskjære bilder jeg ikke var fornøyd med, til slik jeg ville ha di, før jeg overførte di til pc-en. Synes det er mye enklere og greiere å gjøre det på kameraet. Men finner ikke ut av hvor jeg kan beskjære bildet på G11 :!: Har sikkert bare sett meg blind, så jeg spør, hvor ligger den funksjonen på kameraet ?? Håper på hjelp Lenke til kommentar
Manhatten Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 En ting er sikkert, og det er at det er mye enklere å beskjære bilder på en pc-skjerm i et fotoredigeringsprogram enn å gjøre dette på kamera. Vet ikke hvilket kamera du har hatt hvor dette var mulig, men jeg vil anta at dette ikke er mulig på Canon. Last ned Picasa, det er gratis. Her er det såre enkelt å beskjære bilder. Lenke til kommentar
Data-Geir Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Men finner ikke ut av hvor jeg kan beskjære bildet på G11 :!: Har sikkert bare sett meg blind, så jeg spør, hvor ligger den funksjonen på kameraet ?? Håper på hjelp Velg meny når du står i bildevisningmodus, se under menypunktet "Korrigere...". I den engelske manualen er dette omtalt på side 139 (Trimming). Lenke til kommentar
Data-Geir Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 En ting er sikkert, og det er at det er mye enklere å beskjære bilder på en pc-skjerm i et fotoredigeringsprogram enn å gjøre dette på kamera. Vet ikke hvilket kamera du har hatt hvor dette var mulig, men jeg vil anta at dette ikke er mulig på Canon. Last ned Picasa, det er gratis. Her er det såre enkelt å beskjære bilder. Siden G11 både har tv-visning og direkteutskriftsfunksjon kan det sikkert være situasjoner der beskjæring i kamera er hensiktsmessig. Jeg vil dog bemerke at jeg for min del ikke ser for meg at jeg noensinne vil benytte meg av dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå