cs_ Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Jeg leter etter et program som kan laste opp en eller flere spesifikk(e) fil(er) på et intervall jeg har definert. Jeg har en FTP server som kan brukes til dette. Er det noen som kjenner til slik programvare? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Har ikke testet det med FTP, men vil tro du kan bruke SyncBack til dette. Du kan sette opp flere profiler som kjører på ulike filer og ulike tidspunkt. Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Har ikke prøvd dette, men i mitt favoritt-ftp-program () WinSCP kan du gjøre dette med et (enkelt?) script. Titt her. WinSCP kan også se etter endringer i en mappe (og undermapper) og automatisk laste opp nye og endrede filer (laster opp i det du trykker save i en texteditor f.eks.), hvis det er det du egentlig ønsker å gjøre. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Du kan også lage et batch-script som blir kjørt at Windows Scheduling. Hvis du bruker windows altså. Du kan får til tilsvarende under Linux med cron Lenke til kommentar
cs_ Skrevet 21. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2010 Du kan også lage et batch-script som blir kjørt at Windows Scheduling.Hvis du bruker windows altså. Du kan får til tilsvarende under Linux med cron Jeg har prøvd dette ved å bruke email, men får problemer med gmails mailserver. Hvordan gjøres det med FTP? Batch altså Lenke til kommentar
hernil Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Du kan også lage et batch-script som blir kjørt at Windows Scheduling.Hvis du bruker windows altså. Du kan får til tilsvarende under Linux med cron Er klar over at man kan gjøre dette med cmd, men har aldri funnet ut hvordan jeg kan legge inn brukernavn og passord til innlogging i et batch-script Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Kan en ikke enten pipe kommandoer til ftp.exe, eller bruke ftp.exe -s? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå