Gå til innhold

Nokia N97 uten norsk språk

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte fra pixmania og fikk en N97 uten æ,ø og å på telefonen. Det er ikke engang under fremmede tegn. Det er kun ordbok på engelsk og de andre store EU landene. Noen som vet om man kan laste ned ordbøker på nett eller finne en løsning på dette problemet? Det er helt håpløst med SMS. Eller må jeg bare returnere varen og handle fra et selskap som virkelig opererer i Norge? Takker for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Merk at dette bryter garantien på telefonen.

Et alternativ kan være å få et Nokia servicesenter til å gjøre det. Er vel egentlig ikke en garantisak slik at man strengt talt bør betale for det (og kanskje miste garantien uansett), men vet at flere har fått oppgradert telefoner som opprinnelig hadde 'feil' produktkode gratis. Avhenger kanskje litt av hvem man støter på.

Lenke til kommentar
Du kan bytte til en annen produktkode som har samme hardwareversjon og deretter flashe telefonen med norsk software. Let litt i N97-tråden for lenker til nødvendig programvare og oppskrift.

Merk at dette bryter garantien på telefonen.

Feil. Å forandre produktkoden bryter ikke garantien. Dette fikk jeg til svar hos ett Nokia servicesenter.

Lenke til kommentar

Jeg ble fortalt at det var greit så lenge de gjorde det som et ledd i en garantioppgave. Det er haugevis av ubestemmelige softwareproblemer som kan oppstå som følge av å ikke gjøre dette skikkelig (t.d. oppgradere OTA etter skiftet, ikke ta en hard reset osv.), og jeg skjønner godt hvis Nokia ikke vil betale for å rydde opp i slikt. Det brukte å stå noe (har ikke sjekket nåværende ordlyd) om 'uautoriserte inngrep i telefonens programvare' i garantibestemmelsene, men servicesenteret er jo autorisert så da er alt i orden.

Lenke til kommentar
Feil. Å forandre produktkoden bryter ikke garantien. Dette fikk jeg til svar hos ett Nokia servicesenter.

Sorry, men her tar du feil. Har selv vært med på å få avslag på reparasjon av et linsedeksel fordi produktkoden var endret. De to tingene har ingenting med hverandre å gjøre, men Nokia var helt klare på at endring av produktkode medfører brudd på all garanti.

Meget mulig at en fyr på et servicesenter har sagt til deg at det ikke bryter garantien, men da har han enten ikke forstått hva du har sagt eller gitt et svar som ikke stemmer med Nokia sine retningslinjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...