Gå til innhold

Valg av harddisk? samsung, seagate eller WD..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samsung F3 og Seagate 7200.12 er mer moderne disker enn nåværende WD6400 serie.

Man kan være uheldig uansett hvilket merke man kjøper.

Generelt sett er WD Black serien god på det meste og foretrekkes derfor ofte. (lav aksesstid m.m)

De andre har bedre "topp-hastighet" (max throughput) men de er dårligere enn WD'n på aksess tid.

Jeg har ikke prøvd F3 men har de andre, Seagate har muligens et litt lavere støynivå enn WD'n.

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Den vil helt sikkert fungere bra.

edit:

Den er ikke spesielt rask (aksesstid) men er helt grei ytelsesmessig.

Skal du ha noe som er raskt i dag må det bli en SSD og da går prisen opp.

Endret av Anvil
Lenke til kommentar
Hold deg unna Seagate, de har store problemer med FW. Jeg ville tatt Samsung, billige, bra ytelse og veldig lite feil. Kjenner ikke så mye til WD.

Nå må du slutte å komme med svada!

Seagate hadde firmware problemer med noen disker for et år siden. Dette er fikset for lengst. Mener du fortsatt at seagate har firmware problemer, så vennligst kom med kilde ;)

:nei:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Hold deg unna Seagate, de har store problemer med FW. Jeg ville tatt Samsung, billige, bra ytelse og veldig lite feil. Kjenner ikke så mye til WD.

Seagate hadde firmware problemer med noen disker for et år siden. Dette er fikset for lengst. Mener du fortsatt at seagate har firmware problemer, så vennligst kom med kilde ;)

http://www.newegg.com/Product/Product.aspx...N82E16822148412

I tillegg har Segate store problemer med 500GB 2.5" 7200 disker levert til Dell, Apple og andre. Kilde er dette forumet her pluss fora hos Seagate og Apple.

Endret av Ned Flanders
Lenke til kommentar

http://www.tomshardware.com/news/seagate-h...icked,6889.html (1 år gammel)

I tillegg har Segate store problemer med 500GB 2.5" 7200 disker levert til Dell, Apple og andre. Kilde er dette forumet her pluss fora hos Seagate og Apple.

Sikker på at det ikkje er HADDE i steden for HAR?

Kom med kilder på dette som ikkje er 1 år gamle, så tror jeg deg :) Komme med bastante påstander uten kilder liker vi ikkje :p

Iallefall ikkje jeg som har "harddisk fetisj" :ph34r:

Lenke til kommentar

http://www.tomshardware.com/news/seagate-h...icked,6889.html (1 år gammel)

Sikker på at det ikkje er HADDE i steden for HAR?

Kom med kilder på dette som ikkje er 1 år gamle, så tror jeg deg :) Komme med bastante påstander uten kilder liker vi ikkje :p

Iallefall ikkje jeg som har "harddisk fetisj" :ph34r:

Se ny link, dette er bare brukererfaringer og oppfyller sikkert ikke ditt krav til dokumentasjon.

Lenke til kommentar

Når Seagate fikk dette problemet ryddet de opp på en grei måte men selvsagt var det noen som mistet data og det liker man ikke.

Slikt henger igjen, det er bare å se på Deskstar fra IBM, selv om det er mange år siden ser jeg stadig referanser til dette.

Helt ufortjent i begge tilfeller.

Lenke til kommentar

Alle harddisktyper feiler. Sånn er det. Av en eller annen grunn så skriver folk mest brukererfaringer og tråder om et produkt feiler.

Anvil: Ny avatar eller? :p

Kjente deg ikkje igjen med en gang :D Trodde du var en random new guy :!:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Så sant så sant, alle feiler før eller senere og slik er det med SSD'er også.

Jeg har ikke brukt noen Avatar før så jeg måtte finne på noe og da ble det bilen i første omgang. Jeg tenkte å bruke et foto av mange SSD'er men fant ingen som var egnet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...