bohansse Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Først må jeg takke for et flott forum, har lest mange flotte tips og lært mye:-) Begynner på en 3 år IT utdannelse til høsten så da håper jeg at jeg kan gi mye tilbake til dere:-) Mitt problem nå er at jeg ikke greier å få frem en partisjon på disken, når jeg prøver å mappe den får jeg bare error, skulle så gjerne hatt filene som ligger der for da hadde jeg kunne løst mye på pc’en, samtidig vil jeg spare kroner 600 som Acer vil ha for å sende CD med de samme opplysningene til meg. Har tatt et bilde fra PartitionMagic som viser problemet, partisjonen er den som er merket med blått:-) På Forhånd takk Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Dette er en recovery partisjon som du kan boote fra og installere OS på nytt. På Acer tror jeg du må holde in F10, F11 eller F12 under POST. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Må bare kommentere at du bruker Partition Magic. Windows sin Diskbehandling er bedre å bruke, og gir deg mer informasjon. http://www.theeldergeek.com/disk_management.htm Lenke til kommentar
bohansse Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 Dette er en recovery partisjon som du kan boote fra og installere OS på nytt. På Acer tror jeg du må holde in F10, F11 eller F12 under POST. For å starte recovery på på Acer må du holde nede Ctrl og trykke F12 ved oppstart. Det virker ikke hos med dessverre:-( Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Må bare kommentere at du bruker Partition Magic. Windows sin Diskbehandling er bedre å bruke, og gir deg mer informasjon.http://www.theeldergeek.com/disk_management.htm Enkelt å komme inn i Windows Diskbehandling om maskinen ikke booter.............. Lenke til kommentar
bohansse Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 (endret) Må bare kommentere at du bruker Partition Magic. Windows sin Diskbehandling er bedre å bruke, og gir deg mer informasjon.http://www.theeldergeek.com/disk_management.htm Enkelt å komme inn i Windows Diskbehandling om maskinen ikke booter.............. Her er et bilde fra windows datamaskinbehandling, det var bra det:-)Alt jeg får frem på PQservice (se bilde) er å trykke hjelp. men på de andre får jeg lov til å se filer osv. Endret 20. januar 2010 av bohansse Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Enkelt å komme inn i Windows Diskbehandling om maskinen ikke booter.............. Nei, men hvor står det her at maskinen ikke booter? Og hvordan kjører man Partition Magic hvis maskin ikke booter? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Det er ikke meningen man skal komme inn på denne partisjonen. Som nevnt er den for recovery og diagnose. Det finnes sikkert muligheter for å komme rundt det, men er ikke sikker på hvordan. Det er mulig å studere den nærmere med MBRlister (se signatur). Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Enkelt å komme inn i Windows Diskbehandling om maskinen ikke booter.............. Nei, men hvor står det her at maskinen ikke booter? Og hvordan kjører man Partition Magic hvis maskin ikke booter? Partition Magigic kan du få til å boote med WinPE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå