Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger forslag til mikro/enkel Webserver (hardware).

Anbefalte innlegg

Leter etter en liten og enkel løsning hjemmeløsning for å hoste min hjemmeside.

Har ikke tenkt å dedikere en pc for dette, og lurer på om det er noen som har noen ideer.

Har NAS (Netgear ms2110) og ruter med med USB, men ingen av disse tilbyr dessverre noe onboard webservermuligheter (noe jeg synes de godt kunne gjøre).

Har f.eks. også sette sett på dedikerte løsninger, f.eks.

http://www.sparkfun.com/commerce/product_i...roducts_id=7829

Med andre ord ikke noe kompliserte greier jeg er ute etter, men som topicen sier en enkel webserver.

Alle forslag mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke bruke en kommersiell host? Er jo ikke akkurat dyrt for et web hotell for tiden.

Men skal jo ingenting for å innstallere apache++ på, hvorfor ikke se på noe atom basert? eneste jeg kan komme på i det hele tatt for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke bruke en kommersiell host? Er jo ikke akkurat dyrt for et web hotell for tiden.

Har allerede gått en fan i meg at jeg fikse dette uten ekstern hosting.

Men skal jo ingenting for å innstallere apache++ på, hvorfor ikke se på noe atom basert? eneste jeg kan komme på i det hele tatt for øyeblikket.

Enig med deg. Fikk meg til å tenke på at det sikkert er mulig å installere webserver i gamle mobiltelefoner. En rask sjekk på google viser at man både kan bruke flere typer mobiltelefoner og f.eks. ipod til dette. Skal spinne litt vidre på denne.

Billigste Asus EEEpc skulle vel holde lenge? -C-

Ønsker ikke noen pc eller bæbarløsning. Kan ikke helt forklare hvorfor, men har bare ikke lyst på "standard" løsning. He he.

Hva slags router har du? DD-WRT kan brukes til f.eks Apache om du får flashet routeren med den firmwaren. http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Supported_Devices

Glemte å si at jeg har en D-Link DIR635 og en DIR855.

Har absolutt tenkt tanken med firmware med webserverløsning via USB, men klarer ikke å finne noen firmware som inneholder webserver løsning min rutere. Kanskje enklest å bytte til "riktig" ruter enn å finne løsning til ruter jeg har :)

Jeg bruker forøvrig http://3ix.com som koster 1$ pr måned for 40GB.

1$ pr mnd er nok fornuftens beste løsning, men det er som sagt dessverre for sent for meg...

Leter også etter firmware for min NAS. Der kan det også ligge løsninger. Sliter derimot med å få tak i root-passord som gjør at jeg kan se hva som ligger der.

Og hvis jeg skulle komme meg inn i root, så er det jo ikke sikkert at jeg klarer å legge inn noen serverapplikasjoner, så foreløpig er dette litt utenfor rekkevidde.

Takker uansett for forslagene sålang og kom gjerne med flere.

Lenke til kommentar

Tror det er vanskelig å få hjelp om du skal ha en kreativ løsning på pur faen. Har et fancy forslag; Kjør VMWare Server 2 (gratis) med en Linux serverkonfigurasjon på en av de eksisterende maskinene dine.

Synes at router og server-in-a-box løsninger er mindre gode. Husk at de faktisk skal ha prosessorkraft nok til oppgavene du gir dem. Om dette er å vise en statisk webside til deg selv er det kanskje greit, men du kan glemme å kjøre Facebook 2.0 fra dem.

Med mindre du har fiber er ikke opplinjene i Norge noe å trakte etter heller, webservere vil dermed ikke bli spesielt raske.

Ellers er jo sider som blogspot og wordpress gode alternativer for "Hei jeg heter Oscar og er 22år gammel"-sider

Lenke til kommentar

NSLU2 begynner vel å sakke litt akterut nå? Produksjonen stoppet for to år siden og den har heller svak CPU og lite minne. Den funker nok til sitt bruk, men ikke som noe man anbefaler for nyinnkjøp?

Har en moddet NSLU2 liggende i en skuff her en plass, så jeg kjenner til den.

En router som min ASUS RT-N16 har bedre CPU, ROM, RAM, i tillegg til router, Gigabit, 11n trådløsnett etc.

Alternativt så kunne jo en gammel laptop gjøre jobben, men da blir det litt støy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...