Gå til innhold

Skrive navn på bildene

Anbefalte innlegg

Mange skriver navnet sitt på bildene sine, dette gjør eg også, men synes måten er veldig tungvint. Har photoshop! Noen som vet hvordan dette gjøre enkelt og slik at det blir likt på alle bildene, skriften på samme plass osv ....

Takk for alle god hjelp! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bruker man (forhåpentligvis) alt man har av erfaring, kunnskap og estetisk sans i samspill med det mest avanserte og dyreste utstyret man har råd til, for å komponere og eksponere et bilde som er så bra som man overhodet kan klare å prestere. Og så legger man på TEKST etterpå?

Nei, det henger ikke på greip!

(NB! dette er min mening og ikke en universell sannhet - bare nesten)

Lenke til kommentar
Jeg bruker brush i PS, så er det bare å stemple på signaturen på bildene før de legges ut(i ett eget layer). vips :)

IMG_5820_thumb[6].jpg?imgmax=800

si ifra om du trenger forklaring for å lage brush

Takk for hjelp! :D

Ja det hadde vert veldig greit med en liten forklaring, kan en del om PS, men ikke om dette :S Leser som meg som regel til det meste på nettet.

En forklaring hadde vert konge! ;)

-Bjørn-Willy-

Lenke til kommentar

file > new > 2500x2000px > velg type tool og skriv ønsket tekst > rectangular marquee tool for å markere teksten > Edit > show all menu items > define brush preset > ok

Da kan du endre størrelse, farge eller legge til skygger og lav opacity om du vil.

Lenke til kommentar
file > new > 2500x2000px > velg type tool og skriv ønsket tekst > rectangular marquee tool for å markere teksten > Edit > show all menu items > define brush preset > ok

Da kan du endre størrelse, farge eller legge til skygger og lav opacity om du vil.

Det høres greit ut! ;) Takk for god hjelp!! :D

Lenke til kommentar
Har bruker man (forhåpentligvis) alt man har av erfaring, kunnskap og estetisk sans i samspill med det mest avanserte og dyreste utstyret man har råd til, for å komponere og eksponere et bilde som er så bra som man overhodet kan klare å prestere. Og så legger man på TEKST etterpå?

Tja - jeg vet ikke helt jeg.

jeg legger ikke ut et eneste bilde på Flickr uten "vannmerke" i hvertfall...

Lenke til kommentar

Tja - jeg vet ikke helt jeg.

jeg legger ikke ut et eneste bilde på Flickr uten "vannmerke" i hvertfall...

Må si at eg er litt enig! Greit nok at et "vannmerke" eller navn på bildet ødelegger litt, men da kommer det ihvertfall frem hvem som har tatt bildet, orginalen uten "vannmerke" har man jo selv. Blir jo som å "sikre" rettighetene sine.

Lenke til kommentar
Blir jo som å "sikre" rettighetene sine.

Det er jo akkurat det som er poenget ;) og derfor er det mange bilder med "stygge" signaturer klistret midt over bildet på en måte som gjør det umulig å redigere bort. Man kan jo også legge eierinfo i EXIF, men det kan lett fjernes. Om man lever av foto skjønner jeg meget godt at folk "ødelegger" bildene med vannmerker.

Lenke til kommentar

Kun slått av good old days hvor kameraet skviset inn dato nederst på bildet - very nice !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...