OJ Doe Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Jeg tror du bør vurdere ditt ordvalg Marxisten, det er langt i fra patetisk, vet du i det hele tatt hva det ordet betyr? Jeg ville ikke saksøkt, jeg ville tatt det opp til en menneskerettsdomstol. Har vi ikke alle rett til å bli behandlet med respekt og likt? Det er SVÆRT respektløst å heve stemmen for å be en passasjer flytte seg fordi han er "pedofil". Man har lov til å opplyse om policyen passasjeren har godtatt da han booket biletten, men dette er trakassering. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) De ignorerer også glatt det faktum at det, til tross for opinionens oppfatning, ikke bare er menn som er potensielle pedofile. Unger burde isåtilfelle sitte i glassbur på fly... Endret 27. januar 2010 av MrLee Lenke til kommentar
Myst Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Der, MrLee, er jeg totalt enig! Det er ille nok at de håner mannsrollen, men overgrep har ingen kjønn eller alder. Det kunne like gjerne sittet en dame der og gjort samme handlingene, og vi vet godt at selv barn kan være veldig slemme mot hverandre. Og som du sier, vil de beskytte barna, kunne de heller laget en barneavdeling bakerst i flyet. Er ikke nødvendig å si hvor idiotisk det høres ut. Jeg støtter også den mannen og håper alt blir løst på en god måte. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Skal ein forby menn å gå i ei gate innanfor 2 meter rundt barn og? Dei kan jo potensielt antaste barna, eventuelt dra dei med seg inn ei sidedør. Latterlig opplegg. Lenke til kommentar
Marxisten Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) jeg ville tatt det opp til en menneskerettsdomstol. Hehe, så du tror det er en menneskerett å fly? Har vi ikke alle rett til å bli behandlet med respekt og likt? Har vi ikke alle rett til å bestemme over vår egen eiendom? Hvis jeg arrangerer bursdagsfest hjemme hos meg og ikke vil invitere muslimer, synes du ikke jeg skal få lov til det? poll! Endret 27. januar 2010 av Marxisten Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 jeg ville tatt det opp til en menneskerettsdomstol. Hehe, så du tror det er en menneskerett å fly? Har vi ikke alle rett til å bli behandlet med respekt og likt? Har vi ikke alle rett til å bestemme over vår egen eiendom? Hvis jeg arrangerer bursdagsfest hjemme hos meg og ikke vil invitere muslimer, synes du ikke jeg skal få lov til det? poll! Nei, det er ingen menneskerett å fly, men jeg kan likevel ikke være rasistisk fordi jeg er på et fly. Det er ikke delen ved fly som er sakens kjerne, det er at vi ikke skal bli behandlet slik, hverken i det private eller offentlige rom. Du har på lik linje med å hetse mennekser for å være pedofile, ikke lov til å hetse dem for å være fargede, uavhengig av sted, privat eller offentlig. Hvem du inviterer til din fest er ditt valg, men om du holder et åpent arrangement og tar betaling, har du ikke lov til å nekte enkeltmennesker tilgang uten en svært god grunn. Om vi, som du sikkert hadde tenkt, trakk denne parallellen til flysaken, ser vi at en slik flytur du tar betalt for, og du kan heller ikke nekte enkeltpersoner adgang om de oppfyller kravene, en generell påstand om at en viss gruppe er "slik" viser en totalt fraværende intelligens. Lenke til kommentar
Marxisten Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Hvem du inviterer til din fest er ditt valg Det spiller ingen rolle om jeg tar betalt for å komme på festen min eller ikke. Jeg velger selv hvem jeg inviterer. Likeledes er det også mitt valg hvem jeg inviterer til mitt fly. Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Ja du bestemmer hvem du inviterer på festen, men inviterer du en mørkhudet kan du ikke oppføre deg rasistisk mot ham uansett om det er aldri så mye din fest. Er samme prinsippet på flyet. Lenke til kommentar
Marxisten Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Det er riktig at jeg ikke kan flytte passasjerer med mindre det står i kontrakten. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Det er SVÆRT respektløst å heve stemmen for å be en passasjer flytte seg fordi han er "pedofil". Man har lov til å opplyse om policyen passasjeren har godtatt da han booket biletten, men dette er trakassering. Hvor står det at han ble bedt om å flytte seg fordi han var pedofil? Han ble bedt om å flytte seg i tråd med flyselskapets regler, det betyr ikke at han er eller ble ansett som pedofil. At hendelsen tilsynelatende ble firkantet håndtert er en annen sak. Hadde jeg vært på det flyet hadde jeg tilbudt meg å bytte plass med paret dersom det hade ført til at de kunne sitte sammen. Nå sier ikke historien noe om hvorfor ikke ekteparet enkelt og greit byttet plass med hverandre, og løste problemet på den måten. Jeg tipper at fyren ble provosert og vrangvillig. Da blir gjerne motpartn det også. Den rette reaksjoner på slikt tull er å boikotte selskapene som driver med det. Det er nok av flyselskaper, og de som håndterer sin passasjerer dårlig fortjener å miste dem. Det gjorde jeg når KLM/Northwest ikke ville hjelpe meg på veien fra USA til Holland for noen år siden, enda det var deres feil at jeg ikke kom meg av gårde. Da kom en velvillig Lufthansa-ansatt meg til assistanse, og siden har jeg reist med Star Alliance, enda det koster litt mer. Geir Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Men åpenbart kan man både boikotte og saksøke. Har hørt om en del latterlige søksmål, men dette kan jeg støtte. Lenke til kommentar
Muzungu Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 (endret) Det er da flyselskapenes rettighet å sette vilkårene for hvem som får sitte hvor! Herregud, tåpelig praksis av flyselskapet, for all del, men å gå til rettssak her er bare patetisk. Busselskapene kan vel bestemme at alle svarte skal sitte bakerst i bussen òg da? Det er jo deres rettighet å bestemme hvem som får sitte hvor … Endret 30. januar 2010 av Lager-Frank Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå