Mannen med ljåen Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Hei! Jeg har en 26 fots båt, og må dekke den med presenning for at ikke regn og frost skal skade den. Hvordan går jeg fram? Biltema-presenningene revner alltid. Men det går rykter om at man kan holde presenningen nede med en eller annen form for garn eller lastenett. Hvor får jeg tak i dette? Eventuelle andre løsninger? Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Kjøp en litt tjukk presenning, og lag et høyeste punkt på midten, evt. andre steder du tror vann/snø vil samle seg. Hvis du kjøper presenning med ferdige hull med sånn metall-ring, skal det da holde å surre tau under båten (som å sy). Bare å skrike ut om noe ble uklart Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 21. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2010 Glemte å nevne at det er mye vind der borte. Må ha noe å holde presenningen nede med. Har prøvd sånne vanlige grønne presenninger som ser ut som de er vevet av en slags glassfiber. Holder aldri lenge av gangen. Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Hvis det er maljer, så fest med tau under båten. Evt. kan du binde fast vindusspylerkanner med vann. Pass på at ikke noe vann, is eller snø kan samle seg i presenningen. Min konstruksjon raste sammen før jul, så i romjula hakket jeg hundrevis av kilo med is som hadde fyllt presenningen min.... Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 21. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) Det er det jeg også har gjort. Men båten er på 26 fot, og presenningene blåser i stykker. Jeg trenger et nett til å legge over, evt. en presenning av en helt annen kvalitet. Fatter'ns kamerat nevnte at man kunne legge over et lastenett eller noe slikt. Men hvor får man tak i det? Endret 21. januar 2010 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) Hva med Icopal sine? LINK Får du bundet den godt med tau under kjølen, så skal det mye til for at vinden får tak. Endret 21. januar 2010 av insolvent Lenke til kommentar
LightSabre Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Du trenger nok en kraftigere presenning. Jeg har brukt en av disse presenningene (og stativ), tror jeg har 6x8 meter presenning, den veier rundt 20 kg (!), men er veldig solid og har ikke hatt noen problemer med den. Binder den sammen under båten og til krybba slik at den henger noenlunde stabilt. Jeg kjøpte min fra Navigare i Kristiansand, men du får sikkert tak i de andre steder også. Lenke til kommentar
lanogakk Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Anbefaler båt telt eller en kjukkere pressening. Jeg bruker selv en kjukk presening med stativ som holder den oppe. eller så kan du også bare kost av snøen en gang i blandt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå