mge Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Hei, Jeg er helt fersk når det kommer til mellomformat-verdenen. MEN, snart dukker det opp en gammel Rolleiflex TLR på døra. Den har lysmåler, men denne er ikke intakt. Jeg lurer derfor på om noen kan anbefale lysmåler som passer til denne typen kamera? Gjerne noe som ikke koster skjorta. Takk alle tips Lenke til kommentar
Adelsmannen Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Hvis du allerede har en DSLR, er dette det enkleste og billigste. Hvis du skal ha en separat lysmåler til en billig penge, er alternativet gjerne en gammelt, sovjetisk seleniummåler. Disse er ofte ikke spesielt nøyaktige. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2345tsdfg Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Hei, Jeg er helt fersk når det kommer til mellomformat-verdenen. MEN, snart dukker det opp en gammel Rolleiflex TLR på døra. Den har lysmåler, men denne er ikke intakt. Jeg lurer derfor på om noen kan anbefale lysmåler som passer til denne typen kamera? Gjerne noe som ikke koster skjorta. Takk alle tips Greit å ha en måler som er nøyaktig men og ikke koster all verdens, har selv en Weston Master IV, og de koster ikke all verdens, fins i gode menger på engelsk ebay, ga 300 for min, presis nok og er fra samme periode som rolleiflexen, ren bonus Vil en legge mer i har Seikonic mye bra, men da må du ut med en god 1000 lapp og oppover, kan nok lønne seg på sikt det og, de litt mer påkosta modellene måler blitz, et must hvis en skal jobbe i studio. Anbefaler en google på weston Master til å begynne med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå