lanogakk Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 (endret) Hei Kan noen si meg navnene på de viktigste skaterne som har vært gjennom tidene? De som har gjort så skateboarding er hva det er i dag. vet det er Torger Johnson Woody Woodward Danny Berer Stacey Peralta Tony Alva Jay Adams Alan Gelfand George Powell Rodney Mullen Tony Hawk Mark Gonzales Steve Caballero Rob Dyrdek Chad Muska Daewon Song Steve Olson Men hvem fler? Endret 21. januar 2010 av lanogakk Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 og Alan "Ollie" Gelfand....men jeg vil påstå at utviklingen på 90-tallet har hatt mest å si for hva skateboard er i dag. Lenke til kommentar
lanogakk Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 ja har med alan gelfand glemte å skrive han opp. Okai har du noen viktige skatere derifra uten om mullen og hawk Lenke til kommentar
Thooye Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 HeiKan noen si meg navnene på de viktigste skaterne som har vært gjennom tidene? De som har gjort så skateboarding er hva det er i dag. vet det er Torger Johnson Woody Woodward Danny Berer Stacey Peralta Tony Alva Jay Adams Rodney Mullen Tony Hawk Men hvem fler? George Powell kanskje ? Lenke til kommentar
lanogakk Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 (endret) okai takk Men 80 tallet er nå viktigere enn 90 tallet syntes nå jeg. Da startet street skatingen for alvor. Endret 20. januar 2010 av lanogakk Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Den startet og stoppet.....og den fortsetter å gjøre det. Den største utviklingen med sponsing osv skjedde vel på 90-tallet. Uansett, du får oppdatere første post med dem som nevnes av svarene du får. Jeg ville ha puttet Steve Alba i listen din. Ellers litt 90-talls: Mark Gonzales Steve Caballero Rob Dyrdek Chad Muska Daewon Song Steve Olson de jeg husket i farten... Lenke til kommentar
frds Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) David Gravette, må være en av de bedre handrail skaterene gjennom tidene. edit, legger til Dustin Dollin. Endret 27. januar 2010 av frds Lenke til kommentar
lanogakk Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 jeg vil ikke ha hvem som er gode eller ikke. Jeg trenger de som har gjort historie Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Legendarisk eller ei; PJ Ladd. Lenke til kommentar
Zhensic Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 øhhm de som har vært størst inspirasjon for meg som du ikke har skrevet er: Mark "Gator" Rogowski John A. Grigley Marty Jimenes "Jinx" David Gonzales Lee Ralph Ken park Joe lopes Groholski Lance Mountain Danny Way Andrew Reynolds Og den største av dem alle Neil Blender Håper dette var til hjelp over skate historien din Detter er ikke bare skatere som er gode men de har ført skatingen videre fra 70-80 tallet og inn i år 2000 så sett pris på dem Jeg sa bare Gator fordi jeg er fan av skatingen hans ikke personligheten. Gator sitter inn pga voldtekt og drap hvis noen ikke visste det, han prøveløslates i 2011. Thomas "The Oldschool Skater" Lenke til kommentar
lanogakk Skrevet 31. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2010 vil nå heller si de er gode skatere men ikke gjort skating til hva det er i dag. hva mener dere andre? Lenke til kommentar
Zhensic Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Altså dere kan tydeligvis ikke særlig om skating, hvis dere ikke vet at absolutt hele vision street wear teamet som da inneholdt ganske mange av de jeg sa var det teamet og det merket som holdt skating i live på 70-tallet. Selvfølegelig er de gode saktere også men det var faktisk disse folkene som fikk skatingen til å leve videre. Lenke til kommentar
Zhensic Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 HeiKan noen si meg navnene på de viktigste skaterne som har vært gjennom tidene? De som har gjort så skateboarding er hva det er i dag. vet det er Torger Johnson Woody Woodward Danny Berer Stacey Peralta Tony Alva Jay Adams Alan Gelfand George Powell Rodney Mullen Tony Hawk Mark Gonzales Steve Caballero Rob Dyrdek Chad Muska Daewon Song Steve Olson Men hvem fler? Rob Dyrdek Chad Muska Steve Olson Daewon Song Har ingenting med viktigee skatere fra 70-80-tallet å gjøre. Disse skaterene er skatere som lever av skating, men de har ikke noe historie. Kansje ikke Danny Way ikke er historisk sier du ? Neida han bare 360 japan air´ed The Great Wall. Thomas Lenke til kommentar
frds Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Kan vel kanskje si det sånn at det var en del enkelt skatere som er viktige, men aller fleste parten av kidsa fra 1940 boostet på en måte skatingen sammen. Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Danny Way bør være med på lista ja. Han tok skating videre med megarampen i The DC Video. Også enig med det Zhensic sier om Muska, Song Olson og Dyrdek. Gode skatere for all del, men de har ikke bidratt med noe nevneverdig nyskapende. Ser heller ikke at Dollin eller Gravette bør være med av samme grunn. Ellers bør kanskje Pat Duffy nevnes. Han tok streetskating til et nytt big nivå med vill railskating for den tiden. Sjekk ut hans part i Second Hand smoke (World industries). Hvis du får tak i den. Kanskje Christian Hosoi også. Fant på en del triks og hadde en fantstisk stil. Er dog ikke helt sikker. I likhet med Gator har han også vært i fengsel, men for narko. Han er ute nå og er nyfrelst kristen. Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Kan forøvrig anbefale dokumentaren Dogtown and Z-boys av Stacey Peralta for å se på noen av de som virkelig var med på å skape skateboarding. Etterpå kan man se Lords of Dogtown. Dette er riktignok en Hollywood-film og ikke en dokumentar, men den virker relativt historisk riktig likevel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå