Gå til innhold

Trenger tips for å gå ned i vekt.

Anbefalte innlegg

Han har litt rett i det han sier, fordi at frukt er litt oppskrytt av media.

Man finner f. eks. alle vitaminer og mineraler man har behov for i egg (med plomma). Det eneste man mangler er c-vitamin, noe man ikke trenger å tilføre via kapsler, juice, eller sitrusfrukter. Det kan man få fra grønnsaker også.

Tatt i betraktning så er frukt snop implantert med vitaminer og litt mineraler, altså et sunnere alternativ til knaskefanten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Herregud, det prosjektet ditt hørtes ekstremt ut og helt tåpelig. Anbefaler deg ikke å gjennomføre det.

Lykke til med å miste muskelmasse og rive opp alt av tarmkanaler ved å presse ut den klumpen av en avføring når naturen kaller.

var vel kanskje ikke det beste svaret jeg hadde håpet på! Må si det var en veldig god motivasjonsfaktor... Gi meg heller tips til å gå ned i vekt enn å slenge inn sånne ubrukelige komentarer.

Men gi meg noen tips til middagere som er magre og enkle å lage. hvordan er det å spise egg, bacon, kyllingfilet, pølser, kyllingkjøteig, lapskaus, elgekarbonader, pasta, ris etc?

Brødmat vil jeg ikke spise. Etter det jeg har skjønnt så er ikke hvetemel så bra å få i seg hvis man ønsker å gå ned i vekt.

Jeg veit at det å " sulte " ikke er bra når man ønsker å gå ned i vekt. Det beste hadde vært å trent skikkelig hver dag og spist ordentlig norsk mat. men...så er det det med at ikke alle har tid til det. Jobber så og si 12 timer hver dag....bor 20 min med bil unna et treningsenter.... så det er vel hovedgrunnen til at jeg ikke har tid.

Hvis du ikke ønsker å hjelpe meg, så er det greit for meg. Men fint om du lar være å komme med sånne usaklige komentarer framover. Fint at du sier din mening, men det går da ann å formulere seg på en annen måte.

jeg kommer uansett til å spise knekkbrød til frokost, lunsj og kvelds. Men gi meg noen tips til pålegg jeg kan ha på.

Fint om jeg kan få noen tips til middagere også.

Håper på noen positive svar!

ps: tips til oppvarming innendørs?

Hvilket svar håpet du på da? At jeg skulle si at knekkebrød er helt magisk, og hvis du baserer kosten din på dette så vil du automatisk gå ned i vekt på en trygg og sunn måte?

Du må tåle litt kritikk på hva du skriver, og slik jeg tolket det ut i fra inlegget ditt så ville du ikke bli skuffet over resultatet etter nedgangen din i vekt, noe du definitivt hadde blitt om du hadde gått igjennom med prosjektet ditt.

Så din definisjon av ubrukelig bør sterkt revurderes her.

Lenke til kommentar
Ikke enig. På en lav-karbo diet bruker kroppen ca 14 dager for å komme igang. Her går kroppen over fra å forbrene sukker til fett. Når du plutselig starter å spise karbohydrater igjen vil kroppen gå i sukker-forbrennings modus. Du skal ikke spise lite under en lav-karbo, du skal spise deg mett på hvert målltid! TS: kjøp deg boken Metabolic diet (andre bøker som anabolic diet sullution for bodybuilders/powerliftes funker også). Der er det 12 dagers oppstart fase der du bare spiser fett og proteiner og rundt 30g karb om dagen. Så er det karbohydrat påfylling i ukene (spise at du vil av karbohydrater) også er det back to fett og proteiner i hverdagene. De fleste som starter med lavkarbo er faktisk de som har det som en livsstil. Når du plutselig ser deg i speilet hver månd og ser forbredringer, kiloene smelter av og du er energisk. Så tror jeg nok ikke du vil tilbake til din gamle diet.

http://stronglifts.com/anabolic-diet-101-t...lic-diet-guide/

Var ikke det jeg skreiv, jeg skriev at det ikke ville fungere å spise knekkebrød i 1 mnd, og øl i helgene. Har ikke satt meg inn i lav carbo dieter så jeg skal ikke utalet meg om det. Men det jeg veit er at det finnes bedre måter å gå ned på vekt istede for å spise knekkebrød.

Lenke til kommentar
Herregud, det prosjektet ditt hørtes ekstremt ut og helt tåpelig. Anbefaler deg ikke å gjennomføre det.

Lykke til med å miste muskelmasse og rive opp alt av tarmkanaler ved å presse ut den klumpen av en avføring når naturen kaller.

var vel kanskje ikke det beste svaret jeg hadde håpet på! Må si det var en veldig god motivasjonsfaktor... Gi meg heller tips til å gå ned i vekt enn å slenge inn sånne ubrukelige komentarer.

Men gi meg noen tips til middagere som er magre og enkle å lage. hvordan er det å spise egg, bacon, kyllingfilet, pølser, kyllingkjøteig, lapskaus, elgekarbonader, pasta, ris etc?

Brødmat vil jeg ikke spise. Etter det jeg har skjønnt så er ikke hvetemel så bra å få i seg hvis man ønsker å gå ned i vekt.

Jeg veit at det å " sulte " ikke er bra når man ønsker å gå ned i vekt. Det beste hadde vært å trent skikkelig hver dag og spist ordentlig norsk mat. men...så er det det med at ikke alle har tid til det. Jobber så og si 12 timer hver dag....bor 20 min med bil unna et treningsenter.... så det er vel hovedgrunnen til at jeg ikke har tid.

Hvis du ikke ønsker å hjelpe meg, så er det greit for meg. Men fint om du lar være å komme med sånne usaklige komentarer framover. Fint at du sier din mening, men det går da ann å formulere seg på en annen måte.

jeg kommer uansett til å spise knekkbrød til frokost, lunsj og kvelds. Men gi meg noen tips til pålegg jeg kan ha på.

Fint om jeg kan få noen tips til middagere også.

Håper på noen positive svar!

ps: tips til oppvarming innendørs?

Hvilket svar håpet du på da? At jeg skulle si at knekkebrød er helt magisk, og hvis du baserer kosten din på dette så vil du automatisk gå ned i vekt på en trygg og sunn måte?

Du må tåle litt kritikk på hva du skriver, og slik jeg tolket det ut i fra inlegget ditt så ville du ikke bli skuffet over resultatet etter nedgangen din i vekt, noe du definitivt hadde blitt om du hadde gått igjennom med prosjektet ditt.

Så din definisjon av ubrukelig bør sterkt revurderes her.

Måten du la kritikken din fram på er det jeg ikke likte. Du får det til å høres ut som jeg er dum og ikke er riktig navla. Flere her som også har sagt at jeg ikke burdde gjennomføre det, men de la det fram på en mer vennlig måte.Det kunne du også gjort. og heller gitt meg råd om hvordan jeg kan gå ned i vekt på en sunn måte. Du kan få lov til å tro at jeg er dum. Bryr meg ikke noe om det. Det jeg ønsker er litt hjelp til å få opp motivasjonen min på igjennom tips og råd ifra dere på hvordan jeg kan få gått ned noen kilo.

Gi meg heller noen råd om hvordan jeg burdde starte med å gå ned i vekt. hvor hardt jeg burdde trene, hva jeg kan ha til middager etc.

Lenke til kommentar

Tokk meg en lang gå tur med kjapp gåing + litt jogging på 1time og 20 min idag. Spiste middags pølser rett etterpå. ( rester i fra helga ) og nå skal jeg sette igang med litt styrketrening:D

btw, noen som har tips til oppvarming innendørs? har ikke store plassen så det fungerer ikke med å jogge rundt i rommet:P

En ting til.... Er ost (jarlsberg ) noe av det værste man kan spise når man skal gå ned i vekt? tokk å la en halv osteskive på hver pøls. var det dumt?

Endret av Steamy
Lenke til kommentar

Det finnes ikke noe galt eller riktig og spise. Alt er riktig. Det finnes bare riktig mengde. Lær deg og regne ut kcal og sett sammen måltider så finner du fort ut hva som er lurt eller ikke.

Et internettkurs hos Grete Roede lærer deg alt dette. Det koster penger, men har god effekt.

AKIRA

Lenke til kommentar
btw, noen som har tips til oppvarming innendørs? har ikke store plassen så det fungerer ikke med å jogge rundt i rommet:P

hopp opp og ned trappa, step ups på en stol, pushups, situps viss du har en madrass så kan du stå stille å jogge på den.

Lenke til kommentar

At du i det hele tatt hadde ønsker om å gjennomføre et slikt "prosjekt" var nok for meg til å stemple deg som veldig uerfaren til kost, og beklager hvis du har tatt det til deg på måten jeg formulerte meg på. Internett kan virke mer dramatisk enn det er hvis man ikke bruker smileyer. Så jeg dømmer deg ikke ut i fra personlighet eller intelligens.

I bunn og grunn så vet vet du hva som må til for å nå målet ditt, og veien er tøff. Det gjelder å stå på, ikke miste motivasjon og heller ikke sprekke.

Et tips jeg kan gi deg er å spise vanlige middager med kjøtt, grønt og karbohydrater av ønskelig slag (pasta, potet, ris). Spis variert, sunt og ikke vær redd for fett. Med ondt skal ondt fordrives, ringer det ei bjelle? ;)

Det er også greit å holde proteininntaket relativt høyt ved underskudd, ~3g. pr. kilo kroppsvekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...