South_Bridge Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Jeg bruker pcskjermen min, i tillegg til data, til å spill på xboxen min med. Dete gjøres med en XBOX->VGA kabel jeg har kjøpt og pcen er kobla til på DVI inngangen til skjermen. MEN jeg har et lydproblem. Jeg har et simpelt 2.1 fra logitech høytaler sett med sånn 3.5mm(han) som man vanligvis plugger i dataen. Var en tur på biltema og fikk sånn splitt som man feks bruker for å splitte lyd opp til to headset eller lignende. Jeg hadde en teori at alle de tre inngangene er koblet sammen uansett og hva jeg brukte inn og utgang ikke spilte noen rolle. Jeg har nå kobla logitech til den ene hun kontakten på splitteren. XBOXen er også kobla på den ene hun og selve splitteren er da kobla i dataen. Dette gjør at jeg får på høytalerene mine, lyd fra pcen og xboxen om begge spiller av lyd samtidig. (se bilde på bunnen) Problemet mitt er at så lenge XBOXen ikke står på så funker ikke ".1" i 2.1 høytalerene fra logitech når jeg spiller av musikk fra dataen.... rart er ikke det? med en gang jeg slår på xboxen og bare er på hovedmenyen så får jeg 2.1 og "bass" (om du kan kalle det bass i et 2.1 sett). Er splitteren bare ræva eller vil det bare ikke funke ordentlig slik jeg har tenkt? Sånn som det er nå(forklaring av bruken av splitteren): #####____ XBOX PC ==/ ####\____ Logitech 2.1 sry crappy "tegning"... masse mellomrom, " ", støttes ikke. Ignorer "#" Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 En slik kobling er da ikke støttet av noen av disse produktene. Det er aldri meningen at to utganger skal kobles sammen. Det blir en slags kortslutning. Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 En slik kobling er da ikke støttet av noen av disse produktene. Det er aldri meningen at to utganger skal kobles sammen. Det blir en slags kortslutning. Kortslutning sier du? Det er jo mindre bra... trodde det bare ville resultere i at lyden fra xboxen og pcen kom oppå hverandre men det er jo tross alt "strøm" så kanskje det er mulighet for en liten kortslutning. hmm... back to square one igjen da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå