MooseOnTheRun Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Hei! Har levert inn PS3 på reprasjon for en stund siden, fikk i dag mail om at jeg kunne hente en ny en i butikken. Den PS3'en jeg leverte inn hadde en funksjon som ingen av de nye har, men denne versjonen av PS3 har de desverre sluttet å produsere. Nå produserer de en annen PS3 som er litt mindre (PS3 Slim) men som ikke har muligheten til og spille PS1 og PS2 spill. Derfor er det ikke et tilsvarnede produkt når det dermed er mange tusener av spill den ikke kan spille som min gamle kunne spilt. Den har riktig nok større hardisk, 120GB mot 60GB. Jeg vil at jeg enten skal få en nye PS3 slim og et mellomlegg siden den ikke er tilsvarende som den jeg leverte inn, dette tipper jeg butikken vil nekte for, og de vil si at den nye er mindre og har mer plass. Noe som er helt uvesentlig for meg. Har jeg da rett til å heve kjøpet? Siden de ikke kan komme med et tilsvarende produkt eller gi meg mellomlegg? Eller må jeg bare godta at jeg får et dårligere produkt enn det jeg leverte? Fortell gjerne hvilke paragrafer det er snakk om også Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Tråden er feilpostet og flyttes til forumet for forbrukerrett Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 http://lovdata.no/all/tl-20020621-034-006.html#27 § 32. Heving I stedet for prisavslag etter § 31 kan forbrukeren heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig. Hvor ofte spiller du ps1 og ps2-spill? Det vil være tryggere å ha den nye konsollen, enn den første utgaven. Du kan jo høre med butikken om de kan tilby en ps2-konsoll i erstatning. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Hvor ofte han spiller spillene er uvesentlig, mangelen er helt klart av en slik art at erstatningsproduktet ikke er godt nok og han har altså en klar hevingsgrunn. Han skal da ha tilbake ~kjøpssummen (minus bruksfradraget men da pluss renter fra kjøpsdato) Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Hvor ofte han spiller spillene er uvesentlig, mangelen er helt klart av en slik art at erstatningsproduktet ikke er godt nok og han har altså en klar hevingsgrunn. Han skal da ha tilbake ~kjøpssummen (minus bruksfradraget men da pluss renter fra kjøpsdato) Jeg tviler på at butikken vil nekte å heve kjøpet. Men om trådstarter ønsker å spille ps1 og ps2 spill, så kan han jo gi valget om å få en ps2, eller så krever han å heve kjøpet. Eller ønsker trådstarter heller å kjøpe en gammel og brukt ps3 som har støtte for ps2? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Har du snakket med butikken og fått bekreftet at du ikke får den versjonen du leverte inn tilbake? Hvertfall der jeg jobber, og stort sett alle andre steder også sender maskinene inn til Nordisk Film og får da tilsendt en swap-enhet tilbake. Dvs. hvis du sender 60GB med bakoverkompabilitet får du også en slik tilbake. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Problemet er vel at det ikke er mulig å skaffe 60Gb lengre Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Problemet er vel at det ikke er mulig å skaffe 60Gb lengre Alle vi har sendt inn har blitt erstattet i samme versjon uten problemer (og, ja, det har blitt endel 60GB også). Hvis ikke dette er noe helt nytt da? Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Nei, det har vært mangel på 60GB lenge. Men, det skal sies, jeg har ikke hatt noe med rep av 60GB å gjøre på en stund, vi gav kundene våre 40GB og noen spill som plaster på såret, evt pengene tilbake siden ikke 60GB kunne skaffes lengre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå